help darminefectie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

help darminefectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 07:11

Ik heb 2 ponnys een arabier en haflinger, het arabiertje heeft 10 jaar lang op het weiland gestaan en is nooit ontwormd , dekens op gehad etc. ruintje is wel vaak ontwormd. Nu is het punt ze staan nu samen het hele jaar buiten en sinds dat we ze hooi bij gingen voeren gingen ze aan de diaree, de dierensrts zij dat het wennen was het hooi en ze een wormenkuur moesten, dat hadden we heel lang niet gedaan omdat ze beide door een wormenkuur het loodje bijna hadden gelegd
Maar nu had ie iets nieuws in poedervorm dat 5 dagen duurt, nu was het mannetje gestopt met de diaree en de merrie stond er nu al zon 3 weken met diaree, We voeren ze smorgen 1.5 kilo en savonds 1.5 kilo en onbeperkt hooi ze kunnen schuilen etc, nu kwamen we vanmiddag aan en de merrie arabier zeg maar. Die wilde niet eteN het sneeuwde zo erg dat we ze maar eerder naar binnen hadden gehaald de dierenarts gebeld en hij zij dat ze een ernstige darminfectie had, ze kreeg een spuit en knapte iets op. Het kwam doordat er meerdere paarden op de wei hebben gelopen en ze daardoor verschillende wormen binnen kregen er zit niks in de poep. Maar dat dragen ze wel in zig, nu weet ik dus iedere 6 weken ontwormen. Maar mijn vraag is wie heeft ervaring met darminfectie?

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:47

Ik heb er geen ervaring mee maar misschien zoeken op internet?

STaan ze nou op stal clau of nog op de wei? Omdat je zegt dat je ze naar binnen hebt gehaald?

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:40

hai, ten eerste moet ik zeggen dat ze wel veel te eten krijgen, moet je nou ieder 6 weken ontwormen? dat is het?

bolletje

Re: help darminefectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 15:46

Ze heeft een prik gehad, toen ging het beter. Ze moet nu eerst binnnen staan 2 weken en dan kijken hoe het verder gaat ze moeten eerst dikker worden. Nu gaat het beter alleen vandaag hebben we ze gescheiden en de merrie werd helemaal door het dolle heen en stond naar de buik te kijken, ik ga zo na het avond eten ze voeren en weer kijken hoe het is of ze al rustiger is, denk dat die stress ook niet goed voor der is.