Rupsje schreef:Oke ! Dankjulliewel ! Ik heb deze spuiten nu toch al gekocht, dus die maak ik eerst op.
Maar die Pavo Vital lijkt me dan ook wel wat. Nu in de winter krijgt mijn paard ook weinig biks, omdat ze bijna niets doet nu. Hoeveel (in welke verhouding) voer jij Pavo Vital dan ongeveer ? En wat heb je dan als basisbrok erbij ? Ik heb ook gewone Pavo Basis brok, dat kan gewoon door elkaar dus ?
Mijn tinker krijgt 2 x 1/4 kg subli, dat is gewoon de standaard-brok van onze pensionstal.
Pavo vital zit in een emmer van 10 kg en die kost 20 euro; in de zomer als ze helemaal geen biks krijgt, krijgt ze 100 g per dag (er zit een maatbekertje bij). Nu krijgt ze ruim een halve.
(Ik ga ervan uit dat een paard dat 2 kg biks per dag krijgt, genoeg vitamines binnenkrijgt. 100 g vitabrokjes geeft ook de volledige vitaminebehoefte)
het mag door de biks, maar je kunt het ook los geven (het ziet er net zo uit als biks). Ik geef het altijd na het rijden, als beloning.
Pavo heeft nu ook een soort vitaminekoekjes met hetzelfde idee maar dat kan je veel moeilijker anders doseren en het is veel duurder in het gebruik.
ik kon wel aandelen in Pavo hebben.....