Wormenkuur bevroren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Wormenkuur bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 09:41

Op de bijsluiter van de wormenkuur staat dat deze niet ingevroren mag worden.
Nu ligt de spuit al een tijdje in mn auto en is het al goed koud geweest.. kan ik de wormenkuur nog gewoon geven?

simodi

Re: Wormenkuur bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:57

Hoewel de spuit niet bevroren zal zijn geweest zou ik persoonlijk 'm niet meer geven. Medicijnen moeten op kamertemperatuur bewaard worden. Heb zelf van de zomer zo'n twijfelgeval gehad toen mijn wormenkuur op stal lag en het in de zadelkamer ook bijna 30 graden was geworden. Dat was dus weer te warm, dus een soortgelik probleem. Heb deze kuur toch maar niet gegeven. Wat is EUR 20 die je weggooit in verhouding met de gezondheid van je paard?!

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:02

het gaat er niet om dat de spuit bevroren is geweest dat je daarom beter de spuit niet meer kan geven maar omdat de werking van de werkzame stof afneemt bij bevriezing. als je deze pasta aan je paard geeft kan er niks met je paard gebeuren maar werkt de pasta niet meer dus zal je als nog een nieuwe spuit moeten geven wil je voor 100% zeker weten dat ie helpt

Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:45

Dat bedoel ik ook: te koud (bevroren) of te warm beinvloedt de werking!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:54

Ik zou hem ook niet meer geven...de bewaartemperatuur staat er niet voor niets op.
Ik denk overigens niet dat hij echt schadelijk zal zijn, maar hij zal niet naar behoren werken. En nu zijn er ook mensen die zeggen dat de wormbesmetting in de winter minimaal is (helemaal als ze op stal staan) maar dat risico zou ik toch niet willen nemen. Wormen kunnen hele nare gevolgen op de lange termijn hebben...
In het vervolg de wormenkuur op een andere plek bewaren!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:32

Welke temperatuur staat erop (minimale temp)? Bij mij lag er bijv. een flesje water in de auto en dat is dus nog helemaal niet bevroren. Dus wellicht is die kuur ook nog goed; of er moet op staan niet bewaren onder de ... graden of zo, dan wordt het lastig. Ken veel mensen die ze altijd in de koelkast bewaren; zelf doe ik dat niet omdat dat volgens mij ook weer niet goed is.

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 14:23

Er staat niet boven de 25 graden bewaren (of 23, weet niet zeker uit mn hoofd..) en niet invriezen. Hier staat verder geen temperatuur bij ofzo.

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 09:45

Bedankt allemaal!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:04

nog even kleine toevoeging; kamertemperatuur is tussen de 5 en 25 graden

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 21:49

Ik heb hem weg gegooid..