ik heb even een vraagje en misschien hebben jullie ervaring met zulke gevallen en heel misschien weten jullie wat het zou kunnen zijn.
voor een paar dagen terug heeft mijn bijrijdpaard in de wei lopen schandalen met zn mede stalgenoten.
toen de eigenaren hem naar binnen wilde doen zagen ze dat zn hoefijzer van zn rechtervoorhoef er scheefonderzat. deze hebben ze er toen onderuit gehaalt. de volgende ochtend was liv stokkreupel, hun de hoef nagekeken, maar hun zelf konden niets aparts zien en alle nagels waren er ook uit. hij was zo kreupel dat hij meer op 3 benen stond dan op 4.
nouja, de eigenaresse vertrouwde het niet en heeft er een DA bij gehaalt, maar die man wist ook niet wat het was en is eigenlijk maar lukraak gaan snijden, hij zei ook zelf dat hij niet wist
wat het was maar had op diverse plekjes al weggesneden. de eigenaresse was er zelf niet maar de goed bevriende buurvrouw wel, die zelf overigens ook paarden heeft, zij zei op een gegeven moment dat ze wou dat de da maar moest stoppen met snijden omdat ze het niet vertrouwde. de da het paard maar een antibioticaspuit gegeven en is weer weg gegaan. beetje een vreemde actie van de DA ofniet?gister was er nog helemaal niets veranderd, nog net zo kreupel en de hoef voelde erg warm aan, de eigenaresse heeft hem gister 3 keer over in een sodabad gehad, en gisteravond nog een hoefschoen aan gedaan met soort van trekzalf, ook dat mocht niet baten, want gisteravond merkte ze dat het been dik begon te worden, zij hem afgespoten. maar vanmorgen was zijn been echt heel dik en zijn been en hoef beide erg warm. ik vanmorgen een stukje met hem aan de hand gelopen, naar een paar minuten begon hij wel wat beter te lopen maar het blijft gevoelig en ik heb het idee dat hij hem niet goed durft te belasten. de eigenaresse contact gezocht met de hoefsmid, deze is straks geweest en heeft het ijzer er weer ondergezet want hij zag niets vreemds aan liv zn hoef. ook vond de hoefsmid de DA nogal een onkundige man omdat hij maar wat heeft zitten snijden aan de hoef wat helemaal niet nodig was geweest!
volgens de hoefsmid is er niet zo veel aan de hand meer een verstapping ofzo.
nu ben ik zelf natuurlijk ook geen da, maar ik heb toch het idee dat er niet helemaal niets aan de hand is, want een paard gaat toch niet voor niets stok kreupel lopen en krijgt ook niet zomaar een dikbeen..
hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn..de da heeft zitten snijden omdat hij dacht dat er ergens een hoefzweer zat..maarja niet gevonden dus..
alvast bedankt voor jullie reactie!!