Ik begin gewoon en ik merk vanzelf wel of hij verplaatst wordt

Maximus is dus niet lekker
Hij is een beetje duf en wil niet echt vooruit komen. Het begon op Tweede Kerstdag, de staleigenaresse ging die 2 van mij buiten zetten, samen met een grote shet. Angel superlol en hard galopperen en maar sjezen door die bak. Max die stond daar maar... Nu is het wel een sukkeltje en heeft hij nooit echt de vaart erin, maar hij stond er ook erg duf bij. Gisteren was dat ook nog zo, ze waren niet buiten geweet omdat de bak helemaal bevroren was, dus dat durfden we niet aan, vanwege uitglij gevaar. Hij was erg "stil" en bleef een beetje in een hoekje van de stal staan. Maar hij at goed en zijn ontlasting was ook gewoon.
Vandaag belde de staleigenaresse op naar mijn huis, het ging nog slechter met hem. Hij had verhoging (39,5) en hij was nu aan de diaree. Ik had al een vitaminestoot gekocht, dus die ben ik hem gelijk gaan brengen. Ook hebben we hem gelijk ontwormt. Na overleg met de dierenarts, hebben we besloten om het even aan te kijken.
We denken namelijk dat hij een groeispurt krijgt en dat hij er niet goed doorheen komt. Angel is namelijk al iets van 10 cm groter en is een week jonger dan hij is (al zijn alle tinkers uiteraard verschillend
). klinkt stom misschien als vergelijking, maar als mijn dochter een groeispurt krijgt, dan is zij daar ook heel ziek van en heeft dan ook koorts. Na een paar dagen is dat dan weer over.Ook gaan we Angel vastzetten als ze gaan eten. Ze heeft namelijk door, dat als zij snel eet, ze het eten van Max ook nog even naar binnen kan schrokken. Max schopt ze gewoon weg en hij laat zich dus zo van het eten zetten. We denken dus dat hij gewoon te weinig voedingswaarde binnen krijgt, al krijgen ze onbeperkt hooi. Dus nu gaan ze nieuwe brokken krijgen, met meer voedingswaarde (kernbrok ofzo?) en dus vastzetten van Angel en dan hoop ik dat het weer goed gaat met het kleine ventje. Hij kijkt nu zo zielig uit zijn oogjes
Gelukkig eet hij dus wel gewoon hooi en loopt hij wel mee (al is het wat stijfjes) met ons. Nou ff duimen dus