Paard hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Paard hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:02

De laatste dagen merk ik dat Pallas mijn paard hoest. Niet vaak, maar zo een keer tot twee keer onder het stappen binnen een uur. Bij draven wordt het hoesten duidelijk erger. Pallas ziet er verder gezond uit, en eet erg goed. HIj staat op stal en komt elke dag 4 uur buiten. wat kan ik het beste doen? Wel rustig rijden in stap? Wel of niet naar buiten? deken op? Medicijnen? Heeft iemand hier ervaringen mee? wanneer moet ik een DA opbellen?

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:14

Mijn verzorgpony heeft dat ook..
ik weet niet of het ook zo is bij jouw pony maar bij de mijne komt het omdat ze slechte luchtwegen heeft.. in de zomer heeft ze er vrijwel geen last van omdat ze dan buiten staat.. maar in de winter wel.. omdat ze dan in een stoffige omgeving staat. Ze krijgt als het echt erg is medicijnen. Maar onder het rijden rijd ik altijd door. ze heeft er verder geen last van maar als het echt erg word stop ik meestal wel. ik weet niet of de jouwe hetzelfde heeft.
maar misschien kan je er wat mee?

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:14

Het kan ook een allergie zijn...ik zou toch even iemand om advies vragen.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:16

Mijn paardje hoest ook zodra ik aandraaf.. dat komt gewoon omndat ze beetje verkouden is.. Goed deken opdoen als ze gezweet heeft of op stal zettenn.. dan word het vanzelf minder..
Klinkt heel ernstig als je [pony het doet maar valt eigelijk wel mee

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:51

Als het niet binnen een paar dagen over is, dan zou ik er toch een dierenarts bij halen. Longen zijn heel kwetsbaar en je hebt gauw schade. Het is sowieso nooit goed als een paard hoest, dus zou heel voorzichtig zijn. In ieder geval niet in het zweet rijden, wel gewoon naar buiten (met deken op).

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:54

moet je bij de drogist gewoon even haarlemmer olie halen.. werkt super zijn ze er binnen 2/3 dagen helemaal vanaf