[INFO] Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:17

PanamaD schreef:
Als het mok is, in der kootholtes wilt t nu genezen met sudocreme. Maar dit wordt niet beter met sudo..

Mijn paard had het achter in de kootholte ook, behandeld met sudo en dat ging super! Maar nu heeft ze het voor en dat is veel hardnekkiger en verdwijnt ook niet met sudocreme...

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:18

Marloes__ schreef:
[ [url=m/4iplqC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 5 dagen bezig met CBD olie en ik ben echt positief! De korsten laten los en de huid eronder is goed :D

Wat zijn de werkzame stoffen hierin die gunstig zijn voor de bestrijding bij mok?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:20

Zit nu te denken om of mesistran te gebruiken of hypomok van pharmahorse

Iemand hier toevallig ervaring mee met een van deze producten en mok?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:35

PanamaD schreef:
Google geeft gruwelijke plaatjes weer natuurlijk en zie niet helemaal de overeenkomst maar begrijp je idee wel.

Indien het wel dit is? Hoe te behandelen??


Google geeft de ergste plaatjes. Plus dat het klein begint.
De behandeling is erg intensief en niet zo 123 te beschrijven. Op bokt vind je er meer over

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

Dit zit niet op een plek waar normaal mok ontstaat

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:49

Joy haar mok is over! *\o/* Een maand op box en een sh*tload aan sudo did the trick.

Vanaf zondag mag ze weer op de paddock. Ik heb al besloten vanaf nu gewoon 3 keer per week heen te gaan, en haar benen preventief te blijven smeren met sudo. Het gaat me niet weer gebeuren dat het zo erg wordt!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 07:57

Ik smeer ook nog elke dag haar geheelde plekken in met sudo!! Ze heeft het nog een beetje en Als ik het een dag vergeet dan zitten er gelijk nieuwe korsten :( niet op der hoefballen maar echt kootholte en hierdoor moet ik links achter waarschijnlijk weer gaan inpakken. Kijk t nog even aan.

Mok is zo hardnekkig en snel, niet normaal

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:47

Probleem,ik heb mijn paard 2 jaar Mokthee gegeven en geweldig spul.Ook hierin het topic aanbevolen.Maar het helpt niet meer.Mok is weer terug.Het probleem is ook dat hij zich niet laat behandelen,dikke stress.Ik geef nu meer kruiden in de thee en 20 Echinaforce druppels.Heeft iemand nog een idee wat ik hem kan geven door zijn thee of voer.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:05

Traumeel druppels voor de pijn misschien?

Gaf je 2 jaar lang elke dag de kruiden? Zou goed kunnen dat hij nu resistent ervoor is

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:54

petravdmeerx schreef:
Marloes__ schreef:
[ [url=m/4iplqC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 5 dagen bezig met CBD olie en ik ben echt positief! De korsten laten los en de huid eronder is goed :D

Wat zijn de werkzame stoffen hierin die gunstig zijn voor de bestrijding bij mok?


Dit zijn iig de ingrediënten van de CBD olie van Jacob Hooi
•Soja olie
•Hennepzaad olie
•1% CBD
•Cannabis Sativa extracten
•Calendula plant extracten

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:12

Ik heb zonet de CBD olie gekocht, ben benieuwd wat het gaat doen...

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:57

Hoi!
Ik heb een vraagje. Mijn KWPNer loopt nu eigenlijk al een 3 weken met dikke achterbenen rond. Ik maak me er niet zo hele erge zorgen om omdat hij niet kreupel loopt of er echt last van heeft. Alleen wil ik nu toch wel weten waar het van kan komen.
Hij loopt 24/7 buiten met de stallen open. Krijgt ruim hooi gevoerd in de stal, laatste 2 weken zelfz onbeperkt.
Nu is het sinds het hier veel geregend heeft een mega blubber voor de stallen, in de stallen staan ze uiteraard droog even als in de bak.
Zijn achterbenen zijn niet warm of gevoeliger dan normaal. De ene is wel nog wat dikker dan de ander. Nu voelde ik gisteren op zijn dikste been 2 kleine korstjes zitten onder in de koot.
Zou hij dan toch last van mok munnen hebben?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:02

Ik breek even in...heb niet alle 185 pagina's gelezen sorry...:o
Ik zorg een week voor het paard van een vriendin van mij. Tis een oude kwpn merrie met wat ouderdomskwaaltjes. Ze heeft oa snel last van dikke (achter) benen. Ze loopt nu al jaren 24/7 buiten maar toen ze nog op stal stond had ze snel last van stalbenen.
Vanmiddag ontdekte ik dat ze mok had aan 1 achterbeen ( klein plekje met wat korstjes, stonk niet) en aan 1 voorbeen ( iets grotere plek, natte stinkende mok)
Beide achterbenen zijn dik, vol met vocht en voelen wat warm aan. Voorbenen zijn niet dik.
Ik weet wel hoe je mok moet behandelen alleen is het nu even een dingetje dat het niet droog gehouden kan worden omdat ze dus 24/7 buiten loopt op een wei met flinke modderige, natte stukken waar ze echt doorheen moet om te kunnen drinken, eten enz -O-
Ik heb het vanmiddag even gewassen om te kijken hoe groot de schade is en ontdekte de 2 plekjes.
Hoe kan ik dit het beste behandelen? Wat kan ik er op smeren wat het niet te veel afsluit maar toch de ergste nattigheid tegen kan houden ( en het kan genezen?)
Ik ben ervan overtuigd dat het ook van binnen uit aangepakt moet worden maarja, tis mijn paard niet dus dat moet ik ff overleggen ;-)

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:12

higgins schreef:
Geen bleekwater idd ...
Ik heb ook vanalles geprobeerd wat betreft mok. Heel lastig...
Uiteindelijk waste ik 2 keer per week de benen met betadine shampoo en smeerde deze in met Equiprotecta mokgel.
Die combi samen werkte heel goed. Maar ik moest niet 1 product een keer vervangen voor een ander.
Na een aantal weken was de mok in zijn geheel verdwenen *\o/*

De verpakking van de mokgel vind ik echt waardeloos dus ik kocht zo'n doorzichtige fles en goot het dan over. Je kan de fles dan schudden en makkelijk opsmeren

Maar ja, wat bij de 1 werkt doet bij de ander niets

Ik heb goed nieuws voor je Higgins.
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:23

Dat is wel een verbetering inderdaad!
Is trouwens super fijn spul!

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:23

Marijke_Dub schreef:
Hoi!
Ik heb een vraagje. Mijn KWPNer loopt nu eigenlijk al een 3 weken met dikke achterbenen rond. Ik maak me er niet zo hele erge zorgen om omdat hij niet kreupel loopt of er echt last van heeft. Alleen wil ik nu toch wel weten waar het van kan komen.
Hij loopt 24/7 buiten met de stallen open. Krijgt ruim hooi gevoerd in de stal, laatste 2 weken zelfz onbeperkt.
Nu is het sinds het hier veel geregend heeft een mega blubber voor de stallen, in de stallen staan ze uiteraard droog even als in de bak.
Zijn achterbenen zijn niet warm of gevoeliger dan normaal. De ene is wel nog wat dikker dan de ander. Nu voelde ik gisteren op zijn dikste been 2 kleine korstjes zitten onder in de koot.
Zou hij dan toch last van mok munnen hebben?


Kleine korstjes op die plek na nattigheid zou idd goed mok kunnen zijn. Van een klein plekje kunnen ze al flink dikke benen krijgen, die van mij kreeg zelfs einschuss aan een been ten gevolge van een mokplekjes van misschien 2 vierkante centimeter (het was me nog niet eens opgevallen).

Zou daarom (dacht ik vroeger makkelijker over) ook een superklein mokplekje al goed behandelen voor de benen nog dikker worden. Bij mij werkt (1-2x) wassen met betadineshampoo en daarna goed droog maken en 1-2x per dag zalf smeren goed (met zink, zoals sudocrem). Nu probeer ik het preventief te behandelen door elke avond koten te drogen en soms wat zalf te smeren.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:10

Ik mag mij helaas ook weer melden hier. Merrie heeft hier nu enkele weken last van. Dure zalf van de DA gehaald, werkt wel iets maar te weinig naar mijn idee. Dierenarts vandaag geweest en die zag geen noodzaak om een schraapsel te nemen, raadde wel levertraanzalf aan, iemand goede ervaring hiermee? Heel vervelend want ze heeft in elk seizoen mok :(

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:47

Ook hier een paard dat nu al weken mok en een dik been heeft..
Dierenarts is al geweest, ze heeft geen koorts, maar haar been is wel dik. Voelt ook niet warmer aan als haar andere been.
Mok komt door een wondje. Inmiddels verplaatst de mok zich steeds naar een ander gedeelte van haar been als het ergens geheeld is.
Ze heeft van de dierenarts voor de zekerheid toch drie dagen antibiotica gekregen i.v.m. met misschien einschuss. Nu 3 weken later is haar been nog steeds dik bij de kogel. De dierenarts wil niet weer antibiotica geven, omdat ze geen koorts heeft en het maar lichte symptomen zijn.
Ik was het ongeveer 1x per week met betadine, heb van de dierenarts hydrocortiderm gekregen dat is nu op en smeer nu vooral met zinkzalf en heb de ECOstyle calendula spray. Ze heeft ook al een flesje Drainage Compositum van de Groene Os gekregen, maar dit heeft niet veel geholpen.
Weten jullie wat ik verder kan doen om haar been weer dun te krijgen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:49

sanneXjessy schreef:
Ook hier een paard dat nu al weken mok en een dik been heeft..
Dierenarts is al geweest, ze heeft geen koorts, maar haar been is wel dik. Voelt ook niet warmer aan als haar andere been.
Mok komt door een wondje. Inmiddels verplaatst de mok zich steeds naar een ander gedeelte van haar been als het ergens geheeld is.
Ze heeft van de dierenarts voor de zekerheid toch drie dagen antibiotica gekregen i.v.m. met misschien einschuss. Nu 3 weken later is haar been nog steeds dik bij de kogel. De dierenarts wil niet weer antibiotica geven, omdat ze geen koorts heeft en het maar lichte symptomen zijn.
Ik was het ongeveer 1x per week met betadine, heb van de dierenarts hydrocortiderm gekregen dat is nu op en smeer nu vooral met zinkzalf en heb de ECOstyle calendula spray. Ze heeft ook al een flesje Drainage Compositum van de Groene Os gekregen, maar dit heeft niet veel geholpen.
Weten jullie wat ik verder kan doen om haar been weer dun te krijgen?

[ [url=m/TD9hOK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RkLdrt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2YhBrC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat vervelend zeg!! Die drainage kuur heeft bij mijn paard ook niks geholpen... Ik geef nu gedroogde brandnetel (is bloedzuiverend etc) en daarop doet ze het heel goed! Mok is bijna weg. :-) mijn paard heeft overigens ook dikke benen gehad, met vochtafdrijvers van de DA is het helemaal verdwenen. Ik zou enigszins een beetje oppassen met hydrocortiderm, hier wordt de huid dunner van.. en oja! sudocreme werkt ook mega goed!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:20

Ik ben bang dat dit vasculitis is en niet zomaar mok. Kaart het eens aan bij je DA en laat je niet afwimpelen.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:53

Tessebes schreef:
Ik ben bang dat dit vasculitis is en niet zomaar mok. Kaart het eens aan bij je DA en laat je niet afwimpelen.

Niet ondenkbaar.

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:47

Tessebes schreef:
Ik ben bang dat dit vasculitis is en niet zomaar mok. Kaart het eens aan bij je DA en laat je niet afwimpelen.


Kan dat ook door een wond ontstaan dan?
Ze had een snee in haar voet en dat is overgaan in deze plekken.
Ze heeft nog nooit mok of iets dergelijks gehad in al die jaren dat ik haar heb..
Vasculitis komt door de zonnestraling toch?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:42

Vasculitis begon bij mijn paard ook door een wondje

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:16

SanneXJessy, de foto's lijken ontzettend op wat mn merrie heeft/ had. Mijn merrie had ook dikke benen, maar op een gegeven moment werd de mok een soort pusserig. Staat jouw paard buiten? Mn merrie staat normaal gesproken 24/7 buiten, maar de plekken werden zo erg dat ze nu sinds 2 weken op stal staat. Binnen 1 dag was de mok al rustiger, haar benen waren dunner en nu 2 weken later is ze voor 95% korstvrij. Ik ben zwaveltabletten gaan geven + zwavelzalf. Nu ze bijna korstvrij is (en mijn zwavelzalf op) smeer ik de kale plekken in met sudocrem. Voornamelijk ter bescherming. Nu de paddock droog is mag ze overdag een paar uurtjes naar buiten, maar ik hou mijn hart vast als ze straks weer dag en nacht naar buiten gaat...

Ik ga me ook eens inlezen in vasculitis, al begrijp ik wel dat je daar helemaal niet blij van wordt...

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:22

Marloes__ schreef:
SanneXJessy, de foto's lijken ontzettend op wat mn merrie heeft/ had. Mijn merrie had ook dikke benen, maar op een gegeven moment werd de mok een soort pusserig. Staat jouw paard buiten? Mn merrie staat normaal gesproken 24/7 buiten, maar de plekken werden zo erg dat ze nu sinds 2 weken op stal staat. Binnen 1 dag was de mok al rustiger, haar benen waren dunner en nu 2 weken later is ze voor 95% korstvrij. Ik ben zwaveltabletten gaan geven + zwavelzalf. Nu ze bijna korstvrij is (en mijn zwavelzalf op) smeer ik de kale plekken in met sudocrem. Voornamelijk ter bescherming. Nu de paddock droog is mag ze overdag een paar uurtjes naar buiten, maar ik hou mijn hart vast als ze straks weer dag en nacht naar buiten gaat...

Ik ga me ook eens inlezen in vasculitis, al begrijp ik wel dat je daar helemaal niet blij van wordt...


Ze komt van 11 tot 4 buiten in onze rijbak. Die is bijna altijd droog gelukkig. Wil haar niet helemaal binnen zetten..
Ik heb inmiddels mijn bestelde MSM ook binnen, hoop dat dat wat helpt..