Mok - specifiek: op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Mok - specifiek: op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:08

Ik heb een arabiertje op de wei lopen (witte benen, weinig behaard) die momenteel erg mok heeft (ieder jaar wel een beetje, maar nu had ik het te laat gezien en heeft ze het veel erger).

Ze staat op een wei met loopstal, binnen houden / droog houden is dus zo goed als onmogelijk.
Wei zelf is niet erg nat, maar stuk voor de stal is wel blubber (kapot gelopen). Dat gaat wel verhard worden, maar is nu dus niet het geval.

Heeft iemand ervaring met het behandelen van mok bij weide-paarden (die dus moeilijk droog en zuiver gehouden kunnen worden)?

Heb de mok-topics hier al wel doorgelezen, maar kon niet altijd opmaken of dit over weide- of stalpaarden ging.

Is oxytetracyclinespray een idee?
Of beter zalven?
En wat zijn droogzetters? (Hier gelezen.)

Alvast bedankt.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:46

ik volg dit topic even want zit met hetzelfde probleem bij mijn pony die ook dag en nacht buiten staat met schuilstal..en ook beetje mok begint te krijgen aan een been

Sorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 08:53

Ik gebruikte altijd homeopatische droogzetters voor koeien en dat werkte geweldig!
Nu moet ik zeggen dat Hirondelle het echt ieder jaar heel erg had, tot bloedvergiftiging aan toe. Aantal jaar met smeersel en dergelijken in de weer geweest voordat mijn hoefsmid me wees op die droogzetters.
Een aantal jaar daarna kwam hij met cure mok op de proppen, homeopatische tabletten. *klopt nu op hout* na die pillen heeft ze nooit meer mok gehad.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:25

En ook voor dit topic geldt: er is een centraal moktopic.
Daarom hier een slotje.