Ik heb sinds kort een nieuw bijrijdpaard...En ik maak me een beetje zorgen...misschien wel nergens om, maar toch. Het is namelijk zo dat ze gigantisch veel eet...er zin geen rem op zeg maar, het is net alsof ze altijd honger heeft. Is dit normaal? Ze is verder niet vermagerd, ze ziet er wel goed uit zelfs...Weet iemand wat dit kan zijn? Ik dacht misschien een lindworm? Alvast Bedankt...Groetjes..
Of misschien een tinker Krijgt het paard onbeperkt hooi? Of eet ze alles op dat ze aangeboden krijgt? (zou de mijn eook doen) Of denk je dat ze te veel voer krijgt?
Ze eet alles wat ze krijgt... En als ze het dan op heeft...gaat ze non stop aan het zoutblok likken...alsof ze constant moet eten ofzo... Ze krijgt niet onbeperkt hooi...en ze krijgt ook niet te veel voer..
De mijne eet ook alles wat ze aangeboden krijgt. En als het aan haar ligt nog wel meer! Haar liksteen gebruikt ze zo nu en dan. Jouw paardj heeft de liksteen óf nodig (kijk eens kritisch naar het voerschema), óf verveelt zich. Komt ze vaak buiten om met andere paarden te spelen? Veel plezier met je paardje!
Als je ze op tijd ontwordt , dan zou het geen lintworm moeten zijn .. En ik denk idd ook als de rest dat elk paard veel eet hoor . Als je ze laat eten , eten ze zich dood , zeker niet over ongerust maken maar natuurlijk ook niet bijvoederen en moest ze te gulzig zijn mss meer in kleine mate maar dan meer voederen ?..
Ik heb een tinker.. En die eet ook gigantisch veel... Hij moet best vaak op dieet... Dan krijgt ie in zijn stal wat minder kuilgras.. Het helpt wel. En als het echt niet anders kan... als je paardje er last van krijgt, kun je nog altijd een muilkorf gebruiken. Dan eet ie minder veel.