hoe voorzichtig met rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoRiNe

hoe voorzichtig met rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 18:14

heey,

vrijdag de 16e ( dikke week geleden ) was ik aan 't oefenen met een pony op de trailer.
het ging eigenlijk heel erg goed en we deden de stang erachter.
hij stond rustig te eten en we wouden de klep dicht doen, maar dat lukte niet want hij is te zwaar, dus, maar even zonder.
de pony ging uit het niets heel hard achteruit en kwam onder de stang, hoe die 't precies voor elkaar gekregen heeft weet ik ook niet maar 't is 'm gelukt. het lukte niet om er helemaal onderdoor te gaan dus hij heeft daar een tijdje gestaan ( gebukt op zijn knieen ) en kwam een paar keer flink hard tegen de stang aan, zo, dat hij de hele trailer gemolt heeft. je mocht zijn rug daarna niet aanraken, nu weer wel en hij bokt ook vrolijk door de bak.

maar mij vraag is, hoelang moet ik wachten met er weer op gaan? hij heeft nog vocht rond zijn schoft en het doet soms best pijn bij hem. nadat hij gelopen doet het geen pijn meer ( tenzij je er echt hard op drukt natuurlijk )

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:52

ik zou minimaal 8 weken wachten, als je geen foto zou maken. Mocht er een breuk in de schoft zitten dan heeft het die tijd nodig om te genezen, je kan er verder niets aan doen.

Een kneuzing duurt langer.............

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:58

Jemig wat ontzettend naar! Ben er ook een keer bij geweest tijdens een trailertraining, paardje onder de stang door eruit... Nooit zo laten staan, altijd of stang niet erachter of trailer dicht!!!
Maar goed, ik zou de dierenarts laten komen!

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:05

Ik zou ook eens de DA laten komen , die weet meer raad dan ons ,ik zou allessinds nog even wachten met rijden ..