Zadel drukt op schoft!!Helpp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephniii

Zadel drukt op schoft!!Helpp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:14

Heeey..
Ja,mn paard was ongeveer 4weken geleden erg veel afgevallen..
(Nu komt ie weer bij hoor)
maar mn vraag,nu heeft ie bang van het zadel..als ik het er wil op leggen
draait hij
oren achteruit
...
weten jullie wat ik er aan kan doen,
hij denkt dat ik hem zeer wil doen door dat het 3-4weken gelede zo op z'n schoft drukte..maar dat is nu voorbij..
Help me aub..

[.x.]
Stephnii&Latino

Baconlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:39

Hallo, dit probleem heb ik ook gehad.
ik heb het zo op gelost:
Eerst nog een aantal keren op zijn schoft gedruk, om te kijen of hij nog ergens last had.
Toen eerst het dekje er verzichtig opgelecht. En iemand hem vast laten houden die 1 hand voor zijn oog hield zodat hij niet kon zien dat het zadel erop werdt gelegd. Hij weet nu dat het geen pijn meer doet.en laat zich makelijk opzaddelen. als hij na dit een paar x te herhalen nog niet laat doen met je toch echt nog eens goed kijken of er iets mis is..
Raadpleeg zo nodig een DA ( als hij er last van blijft houden)
Groetjes,

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:08

heb je het zadel nalaten kijken? een DA of fisio bij je paard gehad? zo nee , een zadel blijft dan drukken dat gaat niet van zelf over daar moet je wat aan leten doen. heb je alles na laten kijken dan kan het zijn dat je paard zo reageert omdat het zadel hem doet denken aan pijn, dit gedrag duurt even maar gaat vanzelf over als blijkt dat hij geen pijn meer heeft.