maar ondanks zijn tempratuur stond die wel helemaal te rillen! arm beest. ik snel een deken van mijn pony er over heen gedaan.. (ik heb een E-pony en iwan is 1,72 kan je voorstellen hoe dat er uit zag!) en maar snel met hem gaan lopen. onder tussen had mijn moeder me pony op stal gezet en nam zij Iwan over en ging ik snel naar de boer (daar is het paard niet van hoor)om het nummer van cees (de eigenaar van Iwan) te vragen. maar de boer zij dat cees er waarschijnlijk niet meer was want hij ging voor 3 dagen op vakantie! ik bellen maar hij was er inderdaad niet meer. toen heb ik meteen maar de dierenarts gebeld. dierenarts er bij gehaald en die kon iwan niet eens staand behandelen. iwan lag en kreeg zo de spuit hij kon amper nog op zijn benen staan van de pijn! ARM beest! na de spuit knapte die heel erg op en heb ik nog een uur met hem 8tjes gelopen.. toen ik hem op stal wou zetten hadden we nog een probleem hij mocht niet op het sto staan en moesten we zijn stal dus leeg scheppen (dat lukt nooit want de eigenaar is een oude man en mest nooit uit maar gooit er altijd boven op
dus die stal konden we nooit leeg scheppen. mijn pony staat op vlas dus moesten we hun maar ruilen (mijn pony in een super grootte box van 4,5 bij 5. en iwam in een box van 3 bij 3,5. heel verschil. maar goed.. die avond nog een paar keer langs gegaan en veel met hem gestapt. s'avonds werd het weer erger..maar hij moest de nacht maar door (is goed gegaan) ik de volgende morgen om 7 uur naar de paarden weer mis.. Iwan lag weer! ik snel dierenarts gebeld en om half 8 was die er! hij kreeg weer een spuit en daarna was IWan weer opgeknapt. tot nu heeft die nog steeds niet gepoept.. maar ligt die niet elke keer als het na 6 uur nog niet is moet ik weer de dierenarts bellen. nou is mijn vraag:
kijk de eigenaar is er niet.. zouden jullie dan ook elke keer gewoon de dierenarts bellen? (wie doen het wel omdat het natuurlijk om het paard gaat!) maar kijk het kost echt super veel alleen de voorrijkosten al omdat het met kerst is, en omdat die man al aardig oud is kan die het dan wel allemaal betalen?! want als de parafine niet aanslaat is de volgende stap dat die naar Utrecht moet maar wij zijn de eigenaren niet dus zouden dat eigenlijk niet mogen beslissen.. kijk bij ons gaat het natuurlijk om het paard maar het is ons paard niet dus dat maakt de beslissing zo moeilijk! snappen jullie?! en kijk Utrecht is nou niet goedkoop en straks wil die man dat helemaal niet.. dus nog een keer wat zouden jullie doen?!
de band tussen ons en die man is niet bepaald super! dus dat speelt ook een klein beetje mee! ik vind het zo zielig voor Iwan! arm beest!
sorry van het lange verhaal hoor maar moest het even kwijt!
groetjes jaimy..
p.s ik hou jullie wel op de hoogte over de toestand van Iwan.. en alstublieft geef niet alleen maar antwoorden met 'ik zou hem zo snel mogelijk naar utrecht brengen!' want daar hebben we nu niets aan.. als het ons paard was hadden wij dat ook al meteen gedaan maar zo makkelijk is het nu niet!!