Ene onderbeen warmer als andere,wie weet raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Ene onderbeen warmer als andere,wie weet raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:31

5 weken geleden verstapte orlando zich,had dik been en warm. En liep kreupel. Is echo gemaakt voor pees,niks op te zien.
Ben nu weer5 aan het rijden inmiddels,vaocht is uit been,en hij loopt goed.
Toch blijft dat ene been boven de kogel net ff wat warmer als andere been. Ik stap lang in ,en koel enz.
Zou dit kwaad kunnen?Of kan dat heel lang duren,voordat het helemaal hersteld is.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:33

Echo op de pees? Welke pees? Volgens mij kun je niet alle pezen op de echo zetten.
Persoonlijk had ik er nog niet opgestapt als er zulke temperatuurverschillen bemerkbaar zijn. Bij twijfel bij zulke blessures altijd rust.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:35

Ik heb een paar weken gestapt,toen weer gaan rijden,op advies van de da. Ik ben ook helemaal niet zo dat ik weer snel wil rijden,ik ben als de dood voor die benen. DE dierenarts is weer terug geweest,en hij loopt goed verder. Volgens da kan ik gewoon rijden,en moet het herstellen. Maar ik vind tempverschil toch wel raar.

shine_miesj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:53

jah idd mijn paard heeft net op dit moment ook last van! ik heb hem een week stil laten staan en elke dag even wezen wandelen (het been van mijn paard was ook wat dikker en warmer) nu is het dunner en ben ik weer begonnen met rijden het blijft nog wel iets warmer maar ik smeer het elke dag in met koeilingsjel dat helpt erg goed en het is al wat beter aan het worden.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:51

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het gewoon de tijd nodig heeft,en weg gaat.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 08:59

even verplaatst naar Medisch.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:33

Groene klei erop smeren. Blijft het langer koel.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:59

Feit is dat bij een hele kleine peesbeschadiging de pees opzwelt en warmer aanvoelt. Als een been iets warm is duidt dit toch op een beschadiging en dat is dan in het kleinste geval een week stappen.
Niemand doet dit bijna, geef ik toe.... maar wees eerlijk, als je twee dagen wandelt en het is weer koud en dun , stap je dan weer op en ga je verder..... eerlijk zijn he !!
Het is nl erg aanlokkelijk om er weer op te gaan met het idee "het is dun, niet warm, niet kreupel..tadaa!""
Wanner je gewoon langer rust geeft wordt het snel beter.
Verwaarloos nooit een blessure aan een been!