2 grote bubbels achter de voorbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

2 grote bubbels achter de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:27

Ik kwam net op stal. En zag dat mijn paard twee grote bobbels achter de voorbenen had zitten. Net iets achter de singel.
Ze hebben de grote van grapefruit en ze waren wat hard.
Ik mocht er verder ook gewoon aankomen. Ik heb hem even gelongeerd en ze bleken daar door wel dunner te worden.

Wat zou het kunnen zijn?
Mijn staleigenaar houdt het opok in de gaten mocht er niks veranderd of erger worden. Bel ik uiteraard de dierenarts.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:29

ik weet het niet, maar ik zou toch de DA laten komen! zo een 2 bobbels, zo groot en plots, zal niet veel goeds zijn!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:31

Heb de staleigenaar ook laten kijken. Hefet zelf ook heel veel verstand van paarden. En er komt standaard elke dinsdag een dierenarts. Het dus wel goed in de gaten gehouden.
Maar inderdaad als het niet veranderd of erger word bel ik uiteraard de dierenarts.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:35

Wat je alvast kunt doen is temperatuur opnemen, kijken of hij gevoelig is op die bobbels en of die bobbels ook warm zijn.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:38

Temperatuur opmeten is wel een goeie dat heb ik nog niet gedaan. Hij was verder ook gewoon even levendig als altijd. Heb buiten gewandeld en was helemaal druk (zoals altijd). En nog even gelongeerd. Daar door zijn die bulten wel geslonken. Bijna weg.
Voelde verder ook niet warmer aan.

katrienh

Re: 2 grote bubbels achter de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:11

naar ik meen zijn dat vochtbulten. Een paard dat ik gereden heb, heeft dat ook gehad. De da is toen gekomen en heeft er iets ingespoten. Ze trokken toen vrij snel weer weg.

Is niets ernstig hoor

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:59

Het ligt precies achter de singel. Gister was er niks te zien. Heb hem gister gelongeerd met pessoa. Zou het kunnen dat de longeersingel niet goed zat. Lijkt me sterk maar weet niet waar hij het anders van gekregen heeft.
Denk dat ik morgen maar voor de zekerheid de dierenarts laat kijken.