Ik maak me echt zorgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_issue

Ik maak me echt zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:26

Ik heb sinds iets meer dan een jaar een verzorgpaard, Issue. Het is een ontzettende lieverd, zal nooit iemand kwaad doen. Ik heb ook een heel goede band met haar. Het enige probleem is dat de eigenaar haar naar de slacht wil doen, omdat hij toch een paardenhandelaar is en goede paarden wil. Issue loopt vrij vaak mee in de les, maar er gaan niet graag kinderen op haar. Dat komt omdat ze, als ze moet draven, stil gaat staan en bij elk schopje dat ze krijgt gelijk bokt. Ze wil dus liever niet draven. Als ze in galop moet daarentegen doet ze het wel gewoon. Waarschijnlijk heeft ze echt pijn aan haar benen. Ze is ook snel kreupel, vorig jaar is ze meer dan een maand kreupel geweest. Ook struikelt ze erg snel als ze draaft, het lukt ook niet goed om haar onder je te rijden. Haar achterhand sleept er zeg maar achteraan. Het is zielig om haar langer te laten lopen, en het is het beste om haar uit haar lijden te verlossen, maar toch, het is mijn verzorgpaard. Ik hou ontzettend veel van haar en ze is echt een goedzak. Nu heb ik hier op bokt wel iets van een rusthuis gezien, maar de eigenaar is het daar volgens mij niet mee eens. Hij wil haar naar de slachterij brengen . Er zijn al drie nieuwe paarden en hij wil nog even afwachten of die het goed doen in de les, als dat dus zo is, gaat Issue weg... Dat zal denk ik niet lang meer duren. Ik vind dat ze naar een rusthuis kan, desnoods naar gewoon iemand die erg graag een paard wil, voor de gezelligheid, een lief paard, waar je af en toe wat mee kunt doen, maar niet te lang. Ze vindt het volgens mij wel leuk om bezig te zijn, alleen heeft ze pijn als ze te lang moet, dat is ook het probleem met die lessen ... Ik weet niet wat ik er aan kan doen, als ik het maar over me heen laat komen en niks probeer, voel ik me ook weer schuldig ..

Kus.

opala

Re: Ik maak me echt zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:24

Wie weet lukt het om haar als gezelschapspaard aan te bieden aan een "betrouwbaar" iemand. Plaats overal advertenties, je weet maar nooit.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:25

Ja precies, wat opala zegt.
En er worden zoveel paarden geslacht, je kan lang niet elk paard redden.

Wendy0207

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:25

Plaats een advertentie idd. Succes ermee.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:29

Dan moet ze dat eerst met de eigenaar overleggen.
Het is echt zijn paard en goed- bedoelde dingen kunnen wel eens heel vervelend zijn voor de eigenaar.....

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:58

hmm, als het paard geen plezier meer heeft in het leven.. ik bedoel: je moet je paard niet langer laten leven omdat JIJ van et paard houdt en JIJ er geen afscheid van kan nemen..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:25

Uit je bericht maak ik op dat je paard het echt niet leuk vind allemaal. Als hij pijn heeft, dan moet hij uit zijn lijden verlost worden, hoe naar dat ook voor jou is....