wat kan ik het beste doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

wat kan ik het beste doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 12:49

drie weken geleden (zondag) wou ik mijn verzorgpony uit stal pakken om te poetsen. Hij wou niet mee, uiteindelijk toch een stap gezet viel hij bijna neer van de pijn. Been was twee keer zo dik en er zat een grote wond op:
(foto is van na het afspuiten toen was het al wat minder dik..)
Afbeelding

Ik was helemaal over de zeik en er was niemand op stal... ik wou hem meenemen naar spuitplaats maar hij had zoveel pijn hij wou echt niet lopen ik dus maar snel spons gepakt en nat gemaakt kwamen gelukkig twee vriendinnen van mij... Die zijn naar voren gegaan (huis van eigenaar van stal) was niet thuis... Eigenaar opgebeld jaa doe maar even afspuiten en dan bel ik zo wel even. Wij via een ander paard (waar hij niet zonder kan) mee naar spuitstal gelopen en afgespoten. Nou het ging al iets beter. Eigenaar had weer gebeld ja ik kom morgen wel even (hij was bij sinterklaas met kleinkinderen) dus ik maandag gegaan nee hij is niet geweest. Ik een week lang elke dag geweest hij geen 1 keer Hem maar weer gebeld dat het toch wel erg was (liep nog steeds kreupel en was wel al stuk minder dik) en dat het misschien toch beter was als de DA erbij kwam. De dag ervoor kwam er allemaal pus en zooi uit het stonk als een gek. Hij eindelijk dinsdag gekomen (was dus al anderhalve week later) hij belde de dierenarts woensdag *zucht* dus woensdag is de DA echt eindelijk geweest. Het was allemaal niet zo erg moest het goed schoonmaken, open krabben en wassen met betadine en daarna trekzalf omheen zodat zooi eruit kan. En hij zij ook dat hij maandag weer kon gaan werken. Dus ik weer elke dag erheen. Zaterdag zijn andere pony (rijd iemand anders) hoefijzer eraf dat is ookal weer drie maanden geleden(hoefsmid) Hij wist die zaterdag al dat ze naar hoefsmid moesten. Chris had alles nog en ook nog vast maar de dag erna was het ookal los. Dus kon weer niks doen. Nu longeer (stukjes draven meeste stappen) ik en gaat het elke keer stukken beter met lopen maar ik kan nog bijna niks doen door hoefijzers en de hoefsmid wou eerst kerst vieren (wist het paar dagen voor kerst ookal )

oke daar komt uiteindelijk mijn vraag : wat kan ik nu het beste doen om zijn been toch te trainen en dat de hoefijzers niet om mijn oren vliegen Waarschijnlijk niet veel

groetjes margo

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:35

veel stappen en goed uitkijken voor zijn hoefijzers inderdaad!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:44

de ijzers eronder vandaan halen... dan kan echt geen kwaad hoor. als ze echt los zitten dan trek je ze er zo onder vandaan met een nijptang...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:16

Als het been net genezen is, zou ik beginnen met rechtuit stappen en af en toe een stukje draf. Vooral lang in en uitstappen en zere been aan de buitenkant houden.
De ijzers? Tja, die moeten toch na ca 8 weken vervangen worden en als ze er nu al meer dan 3 maanden onderzitten, wordt het zeker hoog tijd! Mn te lange hoeven zorgen voor een verkeerde stand en daardoor kans op blessures.