Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lonnie schreef:ik weet niet echt hoe het kan dat zijn hoefwanden loszitten. Wat er zeker mee te maken heeft is dat hij een aantal keer hoefbevangen is geweest, waardoor zijn hoefbeentje al wat gekanteld is met als gevolg dat de wand al niet meer zo superstevig was natuurlijk. Die hoefzweer was de druppel, maar mijn smid deed er ook rustig over, kwam allemaal goed volgens hem, terwijl andere mensen echt denken dat het t einde van de wereld is als de hoefwand loszit. Ik zie nu in ieder geval met eigen ogen dat mijn paardje gewoon lekker door kan lopen ook al zit de hoefwand los, over n halfjaartje is de nieuwe hoornlaag eronder gegroeid en is het allemaal weer ok

crossmonster schreef:twee maal daags een kwartier in de soda zetten, soda werkt erg diep in , en zorgt dat de zweer dus ook van binnen goed gereinigt word
zo'n dik been is niet goed, maar hoeft niet meteen einschuss te betekenen hoor
even de dierenarts raadplegen zou ik wel aanraden !
lonnie schreef:ik gebruik idd oook biotex ipv soda. mijn smid raadde me juist met klem aan om m zoveel mogelijk beweging te geven. helaas op de dag dat ik dat wilde doen had hij een hoefzweer aan een ander been met als gevolg weer 2 weken pijnstillers. kon ik dus nog niks doen. donderdag loopt de kur af en als hij dan niet kreupel loopt ga ik rustig aan de gang