Jong paard => Altijd wel 1 blessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Jong paard => Altijd wel 1 blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:50

Dat heb ik althans altijd al gemerkt
Mijn paard heeft toen ze 1 was over de weidedraad gesprongen en zo een blessure gehad aan haar achterbeen
Mijn nicht haar paard is nu bijna 3 en heeft een wond aan haar mond

Zo heb ik bij elk paard wel eens iets tegengekomen...
Jullie ook?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:00

Mijn paard heeft gelukkig geen blessure gehad, maar toen ik haar net 3 maand had (ze is 4) is ze op de vrachtwagen ondersteboven gekukeld (was de eerste keer dat ze naar een wedstrijd ging) en heeft een scheur in d'r kroonrand gekregen. In het begin dacht ik niet dat het zo ernstig was omdat ze helemala vierkant liep, maar bleek dat het superernstig was. Het heeft al bij al 3 maand gekost om het goed te krijgen, kwamen namelijk telkens ontstekingen weer in en nu eindelijk is het weer goed!! Ze heeft totaal geen pijn meer en loopt weer super. Ze heeft heel erg veel pijn geleden, maar nu is ze weer op en top een 4-jarige! Maar nu hoest ze sinds 3 week... Je wordt er echt moe van.. hoop dat ze hierna een hele tijd niets meer krijgt, anders is er geen lol meer aan Met mijn jaarling is er trouwens nog nooit iets ernstigs gebeurt, hij heeft alleen in het begin traanoogjes en een snotneus gehad dat ie helemaal zelf overwonnen heeft en hij nu zo gezond is als wat!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:02

gewoon pech dus
ik heb een paard zien opgroeien van 1 tot 4 en is nu verkocht.
nooit iets gemankeerd, geen koliek, niet kreupel , niets

enigste wat je kunt doen is voorzichtig zijn, en n beetje geluk hebben

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:22

Jong paardje dat ik nu heb heb ik van veulen af aan zien opgroeien en heeft nog nooit iets gehad. het is dus onzin dat een jong paard altijd wel een blessure krijgt...

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:25

Ja dat verschilt natuurlijk erg per paard en van de omstandigheden waarin het paard gehouden wordt. En daarnaast moet je natuurlijk een beetje geluk hebben. Het is net als met kleine kinderen. Hoevaak zie je die wel niet met een kapotte knie en blauwe plekken rondlopen

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:39

Mijn jonge paard{bijna 5} mankeert ook helemaal niks,en heeft afgezien van een x een dik achterbeen ook nooit wat gemankeerd.

CouCou

Re: Jong paard => Altijd wel 1 blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:40

Yep, ken dat.
Eowyn mijn jaarling, had toen ze 5 maanden oud was een paar keer flinke koliek aanvallen gehad. (waarschijnlijk combi kuil met moedermelk). Toen ze in de opfok stond was ze heeeeel erg ziek, wat bijna haar leven heeft gekost, maar gelukkig heb ik haar nog!
EN laatst is mw weer met haar neus ergens achter blijven hangen, hupsa lap van der neus af en 20 krammen erin. Na 2 weken eruit, maar omdat het jeukte heeft het dametje het weer opengeschuurd, waardoor er nu een lelijke bobbel zit, wat volgende week weer wordt weggesneden door de DA.
Dus, ja iedere keer wat.

Maar neit alleen met jonge paarden ook met moeders.
Eerst peesblessure links, jaar gestapt, net weer een half jaar gereden, wedstrijden weer opgepakt, ging super, hupsa peesblessure rechts.
Maar dat wordt volgens mij een medisch wondertje, want dat gaat heel goed na 2 1 1/2 maand stappen en shock-wave therapie.
Volgende week weer scannen en dan hoop ik op een positief antwoord, maar ja blijft natuurlijk altijd maar weer afwachten.

Dus... wat zal het volgende zijn??