Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:een 3 jarige met ocd oid, krijgt een zeer negatief advies bij een aankoop keuring.
een 10 jarige veel minder
Dit omdat hij "bewezen" heeft hier nooit last van gehad te hebben.
De kans is dan ook veel kleiner dat hij hier last van gaat krijgen, dan de 3 jarige, omdat die nog niet aan het werk is geweest en je niet weet wat de ocd gaat doen bij belasting.
Verder ligt het er ook enorm aan waar de ocd zit
je da kan je het beste vertellen wat voor kans hij heeft op verslechtering in de toekomst
joycje schreef:Ik heb ook een OCD paard... Ik heb het na de keuring met een onpartijdige dierenarts overlegd en hij advieseerde me het paard te kopen en hem pas te laten helpen wanneer hij er last van kan krijgen...
Al met al ben je een jaar bezig om hem te laten opereren en daarna te laten revalideren. Het kost ong. €1000,--
Pipo schreef:Een jaar? Die van mij liep met 6 weken weer gewoon........
Pipo schreef:joycje schreef:Ik heb ook een OCD paard... Ik heb het na de keuring met een onpartijdige dierenarts overlegd en hij advieseerde me het paard te kopen en hem pas te laten helpen wanneer hij er last van kan krijgen...
Al met al ben je een jaar bezig om hem te laten opereren en daarna te laten revalideren. Het kost ong. €1000,--
Een jaar? Die van mij liep met 6 weken weer gewoon........

Valencio schreef:Bij mijn paard (3,5 jaar) ontdekte ik gisteren een overvulling van het spronggewricht, wat lijkt op bolspat en nu denk ik natuurlijk ook zou hij soms OCD hebben?
Hoe was dat bij jullie paarden, hadden die ook overvulling van het gewricht of was er niets aan te zien?
Mijn paard loopt overigens niet kreupel, hij is wel onlangs naar een andere stal verhuist en staat daar langer op stal en krijgt ander voer.
Zit nu te denken moet ik meteen actie ondernemen en foto's laten maken of niet zolang hij er schijnbaar geen last van heeft.