Kiespijn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

washoo

Kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:00

Hallo,
Mijn achtjarige Quarterhorse merrie Indy heeft accuut last van kiespijn! Vanmorgen kon ze absoluut geen wortel naar binnen krijgen, ze smakt raar en je kan ook ruiken dat er iets niet in de haak is. Ik heb gelijk mijn dierenarts gebeld die gelukkig ook paardentandarts is. Hij komt vanavond langs om het euvel te bekijken. Dus wellicht Indy vanavond met een kies minder...... Brrr, vind het wel wat eng, ben zelf ook niet zo'n fan van tandartsen. Begin dit jaar zijn voor het eerst haar kiezen geraspt en volgens mijn dierenarts heeft ze een goed gebit. Ben benieuwd naar zijn oordeel.....
Groeten,
Washoo

mirgino

Re: Kiespijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:29

als het vies ruikt zal er wel een ontsteking zitten!

mijn draver heeft een gebroken kies gehad,man wat een lucht daaruit kwam!

en bij hem waren er van de kies ernaast de wortels onrstoken.
hij heeft 9 weken een hele zware antibiotica kuur gehad en was toen gelukkig weer genezen.
en kon eindelijk weer normaal zijn bix eten.

heel veel sterkte voor je paardje ,het zal wel veel pijn doen!

washoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:32

Dank je wel!
Het is echt heel accuut gekomen, dus denk zelf ook aan een ontsteking. Ik zal me nog even melden als de dierenarts geweest is....
Groeten,
Washoo

washoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 09:14

Gisteren is de dierenarts/tandarts dus geweest. Indy had een haak aan een kies, waar ze eigenlijk nog geen last van kon hebben, ware het niet dat de haak een rare knak had waardoor die in wang/tandvlees drukte. Daardoor ook de ontsteking en dat vieze luchtje. De kies hoefde er in eerste instantie gelukkig niet uit (Pff.... opluchting), want we waren er vroeg bij. Nu is het even afwachten, maar het lijkt goed, ze is enthousiast aan het kauwen.
Ik heb gisteren nog gelachen, mijn paard is het gewend dat ze altijd hooi tot haar beschikking heeft. Door de verdoving had ze geen slikreflex en mocht enkele uren niets eten of drinken.
Dat arme beest...... ze was constant in de weer, alles werd afgesnuffeld naar een graantje of stukje hooi wat ik over het hoofd gezien had. Om 11 uur gisteravond was ze weer helemaal bij en mocht weer wat hebben. Ze heeft heel wat afgesmikkeld met haar "nieuwe" kiezen!
Ben blij dat het achter de rug is, de tandarts is nu eenmaal eng, ik ga er ook niet graag naar toe......
Washoo