Gisteren is de dierenarts/tandarts dus geweest. Indy had een haak aan een kies, waar ze eigenlijk nog geen last van kon hebben, ware het niet dat de haak een rare knak had waardoor die in wang/tandvlees drukte. Daardoor ook de ontsteking en dat vieze luchtje. De kies hoefde er in eerste instantie gelukkig niet uit (Pff.... opluchting), want we waren er vroeg bij. Nu is het even afwachten, maar het lijkt goed, ze is enthousiast aan het kauwen.
Ik heb gisteren nog gelachen, mijn paard is het gewend dat ze altijd hooi tot haar beschikking heeft. Door de verdoving had ze geen slikreflex en mocht enkele uren niets eten of drinken.
Dat arme beest...... ze was constant in de weer, alles werd afgesnuffeld naar een graantje of stukje hooi wat ik over het hoofd gezien had. Om 11 uur gisteravond was ze weer helemaal bij en mocht weer wat hebben. Ze heeft heel wat afgesmikkeld met haar "nieuwe" kiezen!
Ben blij dat het achter de rug is, de tandarts is nu eenmaal eng, ik ga er ook niet graag naar toe......
Washoo