loszittende knieschijf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukke

loszittende knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 11:56

Hallo,
heeft er iemand ook een paard of pony met een loszittende knieschijf?? Wat zijn de oplossingen hiervoor???
Gisteren heeft de veearts mijn super lieve knol Falco ingespoten met anabolica, gevolg na een half uur kon hij geen stap meer vooruit...
Groetjes
Ukke

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:27

Mijn vorige paard had er last van. Eens in de zoveel tijd liet ik hem door een chiropractor behandelen. Daar knapte hij dan weer van op tot het weer minder ging. Je zult het altijd blijven houden, houdt er rekening mee.

Famke_93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:28

Mijn Friese merrie heeft 2 losse knieen achter zitten, en de hoefsmid zet haar van achteren iets naar binnen!
En dat werkt, maar daar moet je het maar eerst met je eigen hoefsmid over hebben, of hij daar iets voor weet zodat je paard makkelijker kan lopen!

Succes!

Liefs Marieke

ellepel

Re: loszittende knieschijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:06

ik heb een merrie gehad met een loss knie, de hoefsmid bekapte haar op een speciale manier, en met rijden moest ik veel voltes rijden om de spieren rond de knie sterker te maken zodat die de stevigheid verbeteren....

Ukke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 09:37

Alvast bedankt voor de goei tips...