Eeltwond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Eeltwond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:33

Vandaag Klaar der hengstenpluk afgeschoren. Toen kwam ik erachter dat er een grote eeltwond zat. Over de schoft heen tot aan de manenkam ongeveer 10 cm. Ik vond het echt raar. Super hard. Het zadel ligt niet op die plek en de dekens ook niet. Zat er een beetje aan te pulleken. Toen ik opeens de helft van de korst in mijn handen had. Ik moest echt bijna overgeven. Bah, wat een vies gevoel was dat zeg. Op de korst zat allemaal geel spul. Het wondje even bekeken. Het was helemaal roze en wit. Schrok echt even. Was natuurlijk net mijn wonderspray op. Heb dus de wond maar gewassen met sodawater en erna even uiercreme opgesmeert.
Even de DA gebeld. Hij wist ook niet waar het vandaan kwam. Als het over 1 week nog niet over is moet ik spul komen halen.
Ben net even naar de dierenwinkel gefiets om weer nieuw wonderspray te halen. Was toch duurder dan dat ik dacht. Meteen even een paardenBH gehaald. Omdat ze opeens schuurplekken kreeg van haar onderdeken.
Moest toch even 35 euro betalen

Heeft iemand die wond ook eens meegemaakt? Had de helft van de pluk nog niet afgeschoren. Die haren kon ik optillen en dan kwam de andere korst ook omhoog. Is mij echt een raadsel van haar vandaag komt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:03

Iig niet dichtsmeren met creme, dan kan het niet meer ademen en heb ja kans dat een infectie naar binnen slaat. Laten helen aan de lucht. Kun je een foto maken en plaatsen? Is iets duidelijker.

ellepel

Re: Eeltwond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:23

ik denk toch van de dekens...misschien komt er te weinig lucht bij dat die plek zeg maar gaat broeien eronder?

maar idd een fotootje zou wel heel handig zijn...

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:38

Ik zal morgen eens een foto maken.