tandprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

tandprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:18

Hoi,

Ik heb een shetlander van inmiddels 22 jaar die heel erg last van tandsteen heb waardoor die iedere x onstoken tandvlees krijg . Ze gebit word regelmatig gedaan door een tandarts maar het tandsteen blijf terug komen en waardoor het tandvlees blijf ontsteken. Tandarts zeg dat er niks aan te doen is om het tandsteen te voorkomen en volgens de veearts ook niet die al paar maal antibiotica kuur heb voorgeschreven voor het onstoken tandvlees. dus vraag ik me af of er mensen zijn met hetzelfde probleem of dat er mensen zijn die er misschien wel iets op weten om het iets tegen te gaan.

groetjes
angelique

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:21

Toen mijn pony last had van geirriteerd tandvlees, zou hij dat ik zweedse kruiden kon proberen.
Heb het niet geprobeerd omdat toen ik het gekocht had het alweer over is, maar misschien een gokje waard?

An_Speedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:30

Hoi Raquka
Zou je mij kunnen vertellen waar je dat kan halen en wat je er mee moet doen?
groetjes

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:59

Het klinkt heel erg stom hoor, maar als het lukt kun je ook zijn tandjes poetsen met tandpasta voor honden (niet voor mensen, dat is niet goed voor de maag wanneer ze het inslikken). Werkt erg goed, maar dan moet het wel lukken

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:49

An_Speedy schreef:
Hoi Raquka
Zou je mij kunnen vertellen waar je dat kan halen en wat je er mee moet doen?
groetjes

Ik heb het gehaald bij de Groene Tuin, en op het pakje staat wat je allemaal moet doen..

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:37

Ik krabbel gewoon elke week het tandsteen van Frits zijn tanden. Ik merk aan hem dat als hij meer ruwvoer eet (in de zomer staat hij 24 uur buiten) minder tandsteen ontwikkeld, dus blijkbaar heeft het eten er wel wat invloed op. Misschien kun je ook eens kijken of je aan een tangetje of schrapertje kan komen waarmee je zijn tanden makkelijk kan krabben zonder het tandvlees te erg te beschadigen. Poetsen helpt niet.