Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Elke beetje DA weet immers dat dit NIET mag!regine schreef:Blue star bedankt voor je fijne antwoord!!!
Pff, heb een zeer heftige dag erop zitten en het wordt inderdaad tijd voor een andere da.
Capriola kwam stok kreupel uit de stal, echt vreselijk, ik schrok me eerst rot. Maar zo was ze al een keer eerder en toen was het een hoefzweer. Ik wat geklopt op de hoef en wist het bijna zeker dat het hoefzweer zou zijn.
Toen kwam de dierenarts, Cap reageerde fel en het trukje Spaanse Pas werd even tegen gebruikt. Ze liet echter op elk been pijn zien en de dierenarts stelde vast hoefbevangenheid. Toen hij haar een injectie met ontstekingremmer wilde geven kwam ze huizenhoog omhoog en liet hij het er bij zitten. (ik vroeg of hij geen praam had) maar blijkbaar niet want hij kwam al met spuiten Quadrisol aan.
Anyway, ik vond het nou niet echt duidelijk hoefbevangenheid en eigenwijs zijn zit wel wat in mijn karakter. Zo eens op internet gekeken en gezocht en uiteindelijk een vriendin gebeld die wel afgestudeerd da is maar niet praktiserend. Zij kwam vanavond en het bleek toch een hoefzweer te zijn, die zij na enige moeite goddank wel gevonden kreeg. Er kwam een zucht van verlichting bij het open snijden en ik was blij dat ik haar had gevraagt te komen.
Morgen dus even de da praktijk bellen en dit vertellen...
Zij adviseerde voor de pees inderdaad boxrust en veel koelen. Ik hou haar een week op stal en stap dan met haar een keer het pad af om te kijken hoe het gaat.
Verder dus koelen koelen koelen en ik heb een massage trukje geleerd om de lymfestroom weer op gang te laten komen zodat de stalbenen niet zo erg worden.