Paard bijt eigen lippen steeds open met rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Paard bijt eigen lippen steeds open met rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 13:15

Tsja, echt weer iets voor de mijne

Alleen met rijden heeft ze dit nu al 2 keer gedaan in denk 10dagen. Ga nu toch wel mij afvragen hoe ze erbij komt en hoe ze het voor elkaar krijgt.

De eerste keer schrok ik, want zo hard was ik toch niet geweest? Vond toen aan de voorkant waar de onderlip 'de hoek omgaat' een wondje. Tsja kan gebeuren.

Nu gisteren weer! Precies dezelfde plek en ook nog aan de andere zijde! Heb ook gekeken maar ik zou niet zo snel verklaring voor kunnen geven.
Misschien dr tanden! Maarja zo precies op die hoek?
Ze is in frebruari nog geveild.

Heeft iemand dit nog vaker meegemaakt?

Maandag komen ze enten, dus meteen eff vragen.

Wondje is niet erg, maar af en toe klapt ze ineens heen en weer met alleen haar hoofd, ik denk dat ze dat dus doet als ze zich weer heeft raakgebeten.... Ze doet dit dan ook zo maar uit het niets, dacht eerst dat het klieren was aangezien ze vroeger spontaan omhoog kon komen of iets dergelijks.

Bedankt,

Groetjes

Firepatty

Re: Paard bijt eigen lippen steeds open met rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:41

Is het in de mondhoek?? Wat voor een bit heb je? Het kan zijn dat het bit hier de schuldige is.
Als er teveel speling in zit bij de overgang tussen bitstuk en bitring kan het vel van de lippen hier tussen komen. Of het bit past niet goed. (te klein)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Succes Patricia

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 15:50

het kan ook zijn dat je iets te hard bent met je hand (ik beschuldig je nergens van!!!!) dan doen ze nl de mond open en dicht, steeds opnieuw. Het kan zijn dat ze dan op haar lip bijt....

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 15:51

laat de tanden ook even nakijken als ze komen enten

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:14

Volgens mij bedoelt ze 'met aan de voorkant waar de lip de hoek omgaat' dus niet waar het bit ligt, maar verder naar voren! Wel een vreemde plek dan.... en tja, zou idd de oplossing niet weten. Hoop dat de dierenarts maandag een goede tip voor je heeft.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:15

Het is niet de mondhoek idd!
Maar als je ervoor staat gewoon de hoek naar de mondhoek toe. Dus zoals bij ons de plek waar de snijtanden zitten.

Maar het enige verschil merk ik is dat ze meer is gaan knauwen op het bit (ze gaat steeds beter lopen en meer ontspannen). Misschien dat ze daardoor op haar lip bijt.

Firepatty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:30

Inderdaad vreemd. Misschien een keer iemand laten kijken of filmen als je aan het rijden bent, om te kijken wat ze allemaal met de mond doet??? Misschien kun je dan net zien wanneer het gebeurt. Succes in ieder geval.