slokdarm verlamming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazymolly

slokdarm verlamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 18:45

ik weet niet of ik dat goed kan beschrijven, omdat ik duitstalig ben. Mijn Fjord heeft een slokdarm verlaaming, dus delen van zijn slokdarm werken niet meer. da t kan van een vergifting of van Botulismus zijn gekomen, maar dat kan je nu niet meer zeggen.
Het problem is, dat hij nu niet meer goed kan slikken, hij ziet op zich wel nog goed uit en kan ook nog vreten, maar mischiens kan dat ook erger werden.
Heeft iemand ermee ervaring??
Laatst bijgewerkt door Anya op 16-12-05 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo titel

Ellebel

Re: slokdarm verlaaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:58

Het komt bij honden vaker voor, misschien kun je eens op internet zoeken daarnaar, dan krijg je wat meer informatie. Bij een echte slokdarmverlamming is het grootste risico wat een paard loopt om zich te verslikken tijden het eten. Let daarom goed op of je aan je paard merkt dat hij hoest, of verhoging krijgt. In dat geval moet je meteen je diernarts bellen. Je moet soms een beetje uitproberen welk voedsel het beste werkt bij hem, sommige dieren vinden grote brokken makkelijker, andere juist wat vloeibaarder voedsel. Vraag ook eens advies aan je dierenarts, die kent je paard en weet vast ook wel wat tips voor je.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:37

Botulisme trekt vanzelf weg als de gifstoffen afgevoerd zijn. Anders wordt het afwachten en hopen.