paard "smakt" en is lusteloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

paard "smakt" en is lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 16:34

Rovertje zit al een tijdje niet goed in zijn vel. Na een hoefzweer en een losgelaten hoefwand i heeft hij waarschijnlijk nu aan zijn achterbeen een hoefzweer. hij heeft daarvan veel pijn dus ik heb hem daarstraks van de wei op stal gezet. Echter de vorige keren at hij nog wel gewoon enzo, maar toen ik net ging kijken stond hij heel suf en wilde niet eens een appel. Hij staat amaar met zijn hoofd naar beneden en oren naar achter te staan. Bovendien maakt hij heel de tijd smakgeluidjes met zijn mond. Ik dacht dat het misschien koliek kon zijn, maaar hij is verder niet onrustig en heeft ook gemest. Denken jullie dat het van de pijn komt of zou er toch meer aan de hand zijn?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:55

Kan ook zijn dat hij gewoon een virusje heeft. Bij ons op stal hebben een paar paarden ook een dag niet gegeten. De mijne wil sinds gisteren geen brok meer en eet alleen kuil en wortels - appels ook niet. Hij heeft geen koorts dus ik kijk het maar even aan.

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:17

je moet even bij jezelf nagaan dat als je pijn hebt of ziek bent ben je vaak ook lusteloos en heb je geen zin in eten.
ik zou wel goed in de gaten houden of je paard goed drinkt.
of dat ie juist te veel drinkt.
hoe het even in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon de dierenarts bellen

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:03

Heeft je paard ook medicijnen gekregen, antibiotica bijv.? Daar kan het mee te maken hebben. Misschien daardoor gevoelige maag of darmen?

Nannes

Re: paard "smakt" en is lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:09

ik zou hem voor de zekerheid ook even temperaturen, kan nooit kwaad en idd goed in de gaten houden of hij drinkt.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:42

Idd, eerst temp opnemen. Aan de hand daarvan weet je al veel meer. De gemiddelde temp van een paard is rond de 37,5 tot 38 graden C.
Hij kan zo suf zijn van de pijn, maar het kan ook een griepje zijn.