Vocht in knie achterbeen, iemand ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Vocht in knie achterbeen, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:47

Mijn hafmerrie loopt kreupel met haar rechterachterbeen. Vee-arts zegt dat er vocht in haar knie zit, bijv. door een verrekking. Wie heeft hier ervaring mee, hoe lang duurt dit, en hoe verloopt het herstelproces?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:56

Éen paard dat ik ken heeft een verrekking gehad en dat duurde een week of 6 dacht ik. Moest vooral veel stappen op het harde. Maar dat zal per situatie verschillen hoe/wat en hoelang. Wat raadt je dierenarts aan?

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:07

Vocht in de knie wijst op een beschadiging ergens van binnen. Herstel hangt af van wat er precies beschadigd is. Valt zo absoluut niet te zeggen.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:20

momenteel staat mijn arab ook met een dikke knie, dit is vanaf dinsdag en ik spuit het iedere dag af en hij staat gewoon op de wei. Ik merk vanaf vandaag duidelijk verbetering, de vochtzak zakt als het ware.
Voor een kneuzing staat 10-14 dagen over het algemeen.

Laat je merrie gewoon op de wei lopen en eventueel stappen aan de longe of aan de hand.

Beterschap!

Kitty1

Re: Vocht in knie achterbeen, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 11:00

Ik zie geen vochtzak of zo, de veearts voelde wat vocht. Ze loopt gewoon hele dagen in de bak, en ik stap iedere dag even met haar. Schijnt gelukkig niets ernstigs te zijn.

kaydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:52

Mijn paard had ook vocht in haar knie,we zijn toen veel wezen stappen maar werd niet beter ook hoorde je elke keer een tik.
we zijn nu pasgeleden naar de kliniek met haar geweest en wat denk je,heeft ze een gebroken kuitbeen.
De dierenarts vermoet dat ze een trap van een ander paard tegen haar knie heeft gehad(vandaar de vocht in haar knie )en door de klap haar kuitbeen is gebroken.En wij maar denken ze is kreupel als ik dit had geweten had ik nooit zolang gewacht om naar de kliniek te gaan,maarja als je alles van te voren weet.
Ze moet nu 10 weken op stal staan en mag er niet uit,ook zei hij als ze alleen vocht in dr knie had zou ze ook 10 weken op stal moeten.Dus misschien is rust idd beter dan stappen.
Nouja in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:17

Dat is een eng verhaal kaydo! Merkte niet dat je paard pijn had, mocht je er wel aan zitten? Ik heb een magnetiseur laten komen, en gelukkig bleek dat de verrekking minimaal was. Ze staat alleen dus kan gelukkig niet getrapt worden door een ander paard. Jij ook succes gewenst met het herstel van je paard.