Hoi, ik ben met mijn paard nu twee jaar aan het emmeren.
Ze was van de ene op de andere dag stokkreupel, gewoon niet meet kunnen lopen. Boxrust, quadrisol, foto's, scans, verdovingen, het deed allemaal niets. Drie maanden weidegang heeft haar vervolgens erg goed gedaan. Toen na 8 maanden rijden werd ze weer kreupel, na een verkeerde diagnose van mijn eigen dierenarts ben ik naar de Raaphorst gegaan. Ook daar is ze door de molen gehaald, het enige waar ze goed op liep was een verdoving in het gewricht van de knie en het hoefgewricht. Omdat foto's en scans allemaal goed waren werd er uitgegaan van een gewrichtontsteking.
Mijn paard is toen ingespoten met hyaluronzuur en een ontstekingremmer, het idee was, de ontsteking aanpakken en daarbij een hoeveelheid zeer goede gewrichtsvloeistof inspuiten, waarna het lichaam de aanmaak hiervan weer zelf over gaat nemen.
Ook bij mij is dit pas kort geleden (maand of vier) en de revalidatie duurt erg lang.
Eerst drie dagen boxrust en dan in drie maanden tijd, moest ik 2 rondjes stappen 2xdaags uitbouwen naar nu ong 3 kwartier rijden (20 min draf en vier rondjes galop en nog steeds heel veel stappen)
Het gaat tergend traag maar tot op de dag van vandaag loopt ze nog steeds goed.
Ik heb ook gevraagd of dit een terugkerend probleem gaat worden omdat ik bang was strax elk half jaar die mega dure injecties moet gaan geven, maar volgens de DA was dat niet het geval en moet 1 keer voldoende zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik daar altijd erg terughoudend in ben, maar goed, ze loopt nog steeds goed en we hebben allebei weer lol in het werk, terwijl ik haar eigenlijk met pensioen wilde doen.
En als je zelf weer geniet en je ziet langzaam je paard ook weer veranderen is die geplunderde bankrekening weer wat minder erg.
Wat is bij jou precies de reden dat die injecties gegeven zouden moeten worden????