Hyaluronzuur injectie . Hoelang werkt het ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Hyaluronzuur injectie . Hoelang werkt het ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 09:31

Ik ben benieuwd hoelang de gemiddelde werking is van Hyaluron injecties in bv. kogelgewricht. Iemand ervaring mee ?

Kan er geen info over vinden.

Splinter

Re: Hyaluronzuur injectie . Hoelang werkt het ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:19

Bij mensen is na 5 injecties een opmerkelijk resultaat geboekt, het blijft dan langdurig weg, maar ik heb geen concrete antwoorden.

Bij paarden heb ik er geen ervaring mee, wist sowieso niet dat het voor paarden gebruikt werd!

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:24

Ik weet niet of we het over dezelfde injektie hebben.. Ons paard kreeg injekties voor aanvulling van de gewrichtsvloeistof.. Peperduur en heel kort effectief.. Op advies van anderen hebben wij hem vervolgens op Biosynov gezet.. en dat hielp dus wel heel goed..

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:45

is dat niet die adequan? ik kom er ff niet meer op wat het ook al weer is, klinikt super bekend.... als het om adequan gaat, moet het paard verschillende keren met tussenpozen geprikt worden, bij sommige paarden is het effect blijvend, bij andere van korte duur en bij sommige paarden doet het niets, is idd kostbaar maar werkt vaak wel...

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 10:59

Mijn paard is eenmalig ingespoten in haar kogelgewricht met hyalonzuur en moest toen 3 dagen op stal staan. Er zijn daarna geen injecties gevolgd dit is 5 jaar geleden. maar ik zou graag weten, hoelang ze hier gemiddeld baat bij hebben.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:21

Mijn paard is ook eenmalig ingespoten geweest in de kogels van haar voorbenen, daarbij moet je je paard laten bewegen, niet te dik laten worden en een goede bekapper hebben. Dit in combinatie met hoe ernstig de arthrose gevorderd is, is het meer/minder lang werkzaam. Bij mij is het eenmalig gebleven

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 12:40

Opala ,hoe lang is dat nu geleden ?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:50

31 Augustus 2001 . Op foto's was niets te zien en de DA constateerde een verstoorde gewrichtssmering.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:57

als er goed ingespoten wordt en je volgt het schema goed hoeft het in principe maar 1keer, maar ja ieder paard is anders he.. het is wel erg pijnlijk voor de paarden. de eerste dagen dat je ze beweging moet geven zijn ze vaak erg kreupel, daarna zie je snel vooruitgang.

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:30

Hoi, ik ben met mijn paard nu twee jaar aan het emmeren.
Ze was van de ene op de andere dag stokkreupel, gewoon niet meet kunnen lopen. Boxrust, quadrisol, foto's, scans, verdovingen, het deed allemaal niets. Drie maanden weidegang heeft haar vervolgens erg goed gedaan. Toen na 8 maanden rijden werd ze weer kreupel, na een verkeerde diagnose van mijn eigen dierenarts ben ik naar de Raaphorst gegaan. Ook daar is ze door de molen gehaald, het enige waar ze goed op liep was een verdoving in het gewricht van de knie en het hoefgewricht. Omdat foto's en scans allemaal goed waren werd er uitgegaan van een gewrichtontsteking.
Mijn paard is toen ingespoten met hyaluronzuur en een ontstekingremmer, het idee was, de ontsteking aanpakken en daarbij een hoeveelheid zeer goede gewrichtsvloeistof inspuiten, waarna het lichaam de aanmaak hiervan weer zelf over gaat nemen.
Ook bij mij is dit pas kort geleden (maand of vier) en de revalidatie duurt erg lang.
Eerst drie dagen boxrust en dan in drie maanden tijd, moest ik 2 rondjes stappen 2xdaags uitbouwen naar nu ong 3 kwartier rijden (20 min draf en vier rondjes galop en nog steeds heel veel stappen)
Het gaat tergend traag maar tot op de dag van vandaag loopt ze nog steeds goed.
Ik heb ook gevraagd of dit een terugkerend probleem gaat worden omdat ik bang was strax elk half jaar die mega dure injecties moet gaan geven, maar volgens de DA was dat niet het geval en moet 1 keer voldoende zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik daar altijd erg terughoudend in ben, maar goed, ze loopt nog steeds goed en we hebben allebei weer lol in het werk, terwijl ik haar eigenlijk met pensioen wilde doen.
En als je zelf weer geniet en je ziet langzaam je paard ook weer veranderen is die geplunderde bankrekening weer wat minder erg.
Wat is bij jou precies de reden dat die injecties gegeven zouden moeten worden????

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 08:32

Mijn paard is ruim 5 jaar geleden al ingespoten geweest maar heeft nu weer problemen daarom vroeg ik me af hoelang de meeste paarden baat hebben bij deze injecties.