paranormale genezing.van pony??..iemand ervaring ermee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

paranormale genezing.van pony??..iemand ervaring ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 23:04

ok mijn moeder maakt schoon bij een vrouw en die doet reikie....ze heeft al vele certificaten en is een reikie master wat op haar laatste certificaat stond wat ze laatst had gehad..

en mijn lease pony staat nu ongeveer 3 weken met een pees blessure
mijn moeder heeft aan haar gevraagd of ze reikie op hem wou toepassen...

nou ben ik dus nieuwschierig zijn hier meer mensen die hun paard wel is hebben laten behandelen door middel van reikie??

ik ben best benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie al eens zoiets hebben meegemaakt..

ik hoef geen commentaar van mensen die niet in zulke dingen geloven wil enkel commentaar van mensen die hier wel in geloven en die ook normaal hierover kunnen praten..

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:06

Ik heb mijn paarden laten behandelen door iemand die op de energetische lagen enz werkt. Hoe ze het deed, geen idee, maar mijn paard liep daarna veel beter, was vriendelijker en gelukkiger. LAat haar maar proberen, reiki kan geen kwaad.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:46

dat klinkt wel heel erg gaaf....is dat door middel van handoplegging gedaan??

Vonnie84

Re: paranormale genezing.van pony??..iemand ervaring ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:09

Ik laat het niet doen, ik doe het zelf Ik heb in mei dit jaar mijn reiki 1 gehaald. Echt super gaaf om te doen. Mijn paard laat het alleen niet zo goed toe, hij sluit zich er voor af. Heel erg jammer. Af en toe lukt het wel. Ik vind het altijd zo grappig, dat als ik zijn buik doe, dat die dan altijd begint te rommelen.
Ik zelf ga eens in de zoveel tijd naar een reiki-avond. Dan geven mensen reiki aan je. Echt zo ontzettend ontspannend en fijn.

Er zijn trouwens nog meer topics hierover:
[AM] Reiki 1 inwijding: ervaringen???
[AM] Jullie ervaringen met Reiki
[VvdD] reiki op onze shetlander
[JH] Reiki?
[MD] Alternatieve geneeswijze... of de dierenarts?
[AM] naar de paragnost geweest

http://www.whisperenergy.nl
http://mawashi.reikicentrum.nl/reikiendieren.htm

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 01:23

hey dankje wel......
ik wist niet dat er hierover wat topics waren want reikie dat is voor mij heel nieuw

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:05

nathalie wanneer ga je dat doen dan ???????

isra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:36

Heel goed plan. Wanneer je zelf goed oplet, merk je dat je zelf ook geholpen wordt! Heel veel plezier met deze byzondere ervaring!. Mijn standpunt is wel: Eerst naar de dierenarts en als die het niet meer weet, dan pas de alternatieven!

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:10

dierenarts=standpunt peesblessure...
ik wil gewoon kijken of reiki ken helpen proberen is niet erg.
en klopt het dat er met reiki ook nivo's zijn ??

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:22

Ik heb mijn hoefbevangen pony ook geholpen met Reiki. Uiteraard kreeg hij ook medicijnen. Maar ik kon zien aan hem dat de reiki hem ook goed deed. Als we er mee bezig waren dan gingen gelijk zijn oogleden hangen en begon hij te suffen.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:46

oe das klinkt eng wat had je pony dan /heeft

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 09:20

Yep, door iemand van bokt hier. Ons paard was er vlak voor de ozmer erg slecht aan toe, slijmbeursonsteking en de veearts had een laatste optie, inspuitingen met steroiden. Zelfs met de inspuitingen vertelde de veearts ons dat de kans erg klein was dat het zou helpen en als het zou helpen zouden we hem binnen een half jaar weer moeten behandelen en dat maandelijks herhalen, net zolang tot hij er imuum voor was.
Een bkkoer heeft toen via een foto van ons paard reiki gedaan en echt waar, ze heeft hem fantastisch geholpen. Week 1 was ons paard zo slecht dat de veearts zelfs wilde gaan overleggen met andere artsen, want hij wist het zel fniet goed meer. Reiki werd vanaf dat moment toegepast en opeens begon hij stukken beter te lopen, al na een week. De veearts dacht dat wij nooit meer met hem konden gaan rijden en wat denk je? Bijna 3 maanden later mogen we er weer op, nog steeds staat de veearts perplext dat het zo goed geholpen heeft, die inspuitingen..heb hem toen verteld van de reiki en ik vond het zo leuk te horen dat hij daar niet raar van opkeek en de kans erg groot achtte dat dat zeker geholpen heeft.
Helaas loopt hij nu weer wat kreupel, dus het rijden was toch te zwaar, weer makker aan doen dus.

Veel succes, als je iemand heb die het goed kan weet ik 100% zeker dat het nut heeft en mede helpt bij behanelingen.

isra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 09:33

Kimberly 77, wat gewldig, wat goed dat je het aandurfde om met alternatieve geneeswijzen om durft te gaan echt een fantastisch verhaal. Vertel het verder en verder.
Deze geneeswijzen gaan zoveel verder dan de reguliere dierenarts... Hoewel ik ook weet dat er paranormaal begaafde dieren artsen zijn.

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 09:43

Mijn vorige bijrijdpaard hebben we laten behandelen door een magnetiseur. Het paard had allemaal vage klachten en uit bloedonderzoek kwam niks. We hebben toen die magnetiseur laten komen en die heeft zijn hele lijf behandeld en een week later ging het alweer veel beter met hem! Paar maanden later is hij helaas toch overleden aan hoefbevangenheid...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:39

wauw/....

ok ik doe ff een kort verslagje wat er eigenlijk allemaal gebeurt is..
nou ze is dus begonnen met reiki....en t klinkt mega stom maar t lijkt echt gewoon enorm te helpen..
me pony had eerst een enorm dik been...en nu nu lijkt het haast bijna wel over...
ze gaat hier nog eventjes mee door tot dat ik van onze instructrice te horen krijg dat ik weer beetje mag beginne met werken met hem,...

maar ik sta echt perplex te werkt echt..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:45

Klinkt helemaal niet stom, dat klinkt fantastsisch!! Geweldig toch dat je paard er zo op reageerd!! Het voordeel van Reiki is dat je het naast de behandeling van de dierenarts kunt doen. ZO kun je op 2 vlakken tegelijk het paard helpen. Bij Ponto hielp het ook super. En je kon het gewoon zien. Zodra we aan zijn voeten begonnen (hij was hoefbevangen) dan zag je hem rustig en ontspannen worden. En vaak liep hij daarna ook gelijk beter. Ik was in de gelukkige positie dat ik zelf reiki kan en dat mijn vader kan magnetiseren.
Ik maak er thuis ook gebruik van als mijn man niet kan slapen van de pijn in zijn nek. Binnen 10 minuten snurkt ie als een os (dan doe ik dus geen oog meer dicht)
Of bij mij zelf als ik hoofdpijn of buikpijn heb. Handig hoor.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:59

khaan heeft het gekegen i.v.m haar rug, en ze reageerde heel sterk, terwijl ze niet aangeraakt werd.
na afloop zag je inderdaad resultaat.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:49

Vonnie84 schreef:
Mijn paard laat het alleen niet zo goed toe, hij sluit zich er voor af. Heel erg jammer. Af en toe lukt het wel.

Ik gebruik Reiki ook bij mijn dieren (en gezin ). Onze merrie wilde het ook eerst niet goed accepteren tot ik van iemand de tip kreeg om heel veel te aaien en daarbij hele kleine reiki stroompjes mee te sturen en vooral ook steeds haar te vertellen wat ik aan het doen was. Ze begon het toen merkbaar sneller en makkelijker te accepteren.
Misschien ook een tip voor jou?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:24

-> MD

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:36

Feufollet schreef:
Ik gebruik Reiki ook bij mijn dieren (en gezin ). Onze merrie wilde het ook eerst niet goed accepteren tot ik van iemand de tip kreeg om heel veel te aaien en daarbij hele kleine reiki stroompjes mee te sturen en vooral ook steeds haar te vertellen wat ik aan het doen was. Ze begon het toen merkbaar sneller en makkelijker te accepteren.
Misschien ook een tip voor jou?

Mijn paard is zelfs mee ingewijd Speciaal op mijn verzoek, omdat ik wist dat hij het niet goed toe zou laten. Ik vertel hem ook altijd dat ik hem reiki ga geven en als hij niet meer wil, dat hij dan een stap opzij moet doen. Dan hou ik ook altijd meteen op.
De laatste keer (een week terug denk ik) stond hij echt heerlijk te genieten. Maar toen hielp m'n vriend mee vanaf een afstandje. Het was alleen erg jammer dat het doorbroken werd, omdat m'n zusje op stal kwam (nogal nuchter type en dan lukt het niet meer bij mij).

maar ik vind het een goede tip van je, om het zo met het aaien te doen. Gaan we proberen!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:53

Ik heb zelf net mijn reiki 1 gehaald en heb het idd ook al op mijn paard gebruikt, wij beiden vonden het heerlijk

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:09

Reiki heeft toch te maken met energie?!! Ik ben er niet volledig van op de hoogte. Ik neem aan dat het het genezingsproces kan verlichtten/versnellen. Als een pees echter gescheurd is dan heeft ie wel degelijk de tijd nodig te genezen. Voor je er weer mee aan het werk gaat zou ik de pees nog scannen!!
Wel super dat dit soort dingen werken. Ik ben daar ook wel van overtuigd!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:28

Volgende week ga ik met mijn paard toevallig naar zo iemand toe die kan voelen waar je paard pijn heeft en kan het wegnemen. Ze werkt ook met zelfgemaakte middelen van kruiden e.d.
Geloof dat je het een holistische dierengeneeskunde noemt? correct me if i'm wrong!

Mijn paard is op de foto/ scan helemaal goed, is gekraakt, ingespoten, speciaal beslag maar blijft onregelmatig.
dus...dan ga je wat verder kijken dan de veearts.
Zelf sta ik er wel helemaal voor open,denk ook zeker wel dat bepaalde mensen een soort kracht kunnen bezitten. Als een veearts het niet kan vinden moet mijn paard het haar zelf maar vertellen..
Via via ben ik aan haar adres gekomen en omdat ik alleen maar positieve reacties heb gehoord ga ik het ook wagen, en om eerlijk te zijn zit ik ook met mijn handen in het haar!!! Wil gewoon dat mijn paard weer beter wordt en als zij mij daar mee kan helpen zou dat geweldig zijn

Als het mijn paard heeft geholpen komt er uiteraard een verslag van op bokt

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:44

Op zich geloof ik er wel in. Maar ik lees wel veel verhalen van gevallen die na een tijdje toch weer last krijgen van die oude blessure. Dat zou betekenen dat t toch niet helemaal heelt. Het misschien alleen naar de achtergrond schuift. Ik heb er verder geen ervaring mee. En als iemand denkt dat ie mijn paard kan helpen, dan mogen ze t komen laten zien! Hij heeft vorig jaar een lichte peesblessure gehad, en is niu opeens weer wat dik op die plek. Heel apart.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:31

Zelf kijk ik er vrij nuchter tegen aan.
Ene keer werkt het wel andere keer werkt het niet zoals je wil.
Ik ben wel van mening dat het absoluut geen kwaad kan, maar dat je wel moet weten wanneer je stopt met alernatieve manieren.
heb mensen meegemaakt die dat niet doorhadden, paard was uitgebroken, is in een weiland (ruim 400 meter verderop) in het prikkeldraad terecht gekomen, had gehecht moeten worden maar die mensen wouden het alternatief oplossen, met groene leem. Groene leem kan geen kwaad, maar als hechten nodig is omdat een snee erg diep is en open staat, dan moet er een DA bij komen.
Wond is dicht gegaan, maar zwaar ontstoken er onder. Daarna geprobeerd met reiki en andere dingen op te lossen, maar lukte niet. Uiteindelijk is het paard afgemaakt omdat het hele ernstige ontstekingen had onder de huid.

Heeft verder weinig met reiki te maken. Maar wat ik wil zeggen is dat je gewoon de grens moet weten.
Reiki en andere massage technieken kunnen natuurlijk nooit kwaad, en ben ik ook een voorstander van. Maar net als met andere alternatieve dingen (en ook traditionele methodes) moet je niet doordraven, dnek dat dat wle voor alles geldt.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:39

Zoals al eerder werd gezegd, dekn ik ook dat je eerst naar de DA omet gaan, en dan het alternatieve circuit pas in moet gaan. Maar het ligt wel aan de problemen. Als mijn paard niet zichzelf is, maar geen duidelijke reden heeft, laat ik m eerder doormeten dan dat ik een DA laat komen. Die zegt dan dat t dit kan zijn, of dat en misschien wel dat. Kijk t nog maar ff aan. Bij het doormeten weet je meestal gelijk waar het zit. Maar met wonden enzo ga ik toch echt naar de DA.