botsplinter, wie ervaring???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

botsplinter, wie ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 22:09

hallo,

mijn verzorgpaardje is onlangs geopereerd aan een afgebroken botsplinter in haar achterbeen. ze moet nu een maand op rust en daarna mag ze een beetje stappen. volgens de DA zal ze waarschijnlijk niet meer normaal bereden kunnen worden. dus niet meer lekker crossen (waar ze zo gek op is) geen dressuur en niet meer lange ritten voor de kar . heeft iemand hier misschien ervaring mee (gehad)? en hoe is dat dan afgelopen? ik baal zo erg, want ze is mijn alles. en we hadden nog zo veel plannen saampjes. het enige wat ik nu kan doen is hopen dat het ooit nog goed komt maar ze hebben er een hard hoofd in
ik moest dit ff kwijt hoor.
caro, jij blijft mijn meiske 4-ever

shaneen

Re: botsplinter, wie ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:40

hai hai,

Waar zat de splinter? waarom is de operatie gedaan? dit vraag ik me af omdat het paard eigenlijk volgens de da weinig meer kan en mag.... Geef je paard de tijd om te genzen, bouwe het langzaam aan op en wie weet kan je paard dan veel meer dan jij denkt, vermeid zware ongelijke bakken en stap je paard altijd nog even uit op de weg, tenminste op een hard recht stuk, misschien dat je de zz zwaar niet kan doen en een m springparcour maar de rest kan waarschijnlijk wel, mits je paard de tijd krijgt!! Succes

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 12:25

de splinter zat in haar hoef maar omdat de eigenaar het niet door had is hij haar blijven rijden voor de kar totdat ze echt op 3 benen stond. de pijn was helemaal naar haar heupen getrokken. de operatie was iig geslaagd maar de DA zei dat ze waarschijnlijk niet meer zo veel mag doen. gewoon een beetje rustig aan rijden. maar dat duurt nog wel een half jaar voor dat kan.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:35

jeetje apart hoor, in haar hoef... zielig, maar de pijn in haar heup komt dat niet door het ontlasten van de voet? sterkte met haar!!

isra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:50

MMMM, in de hoef, d's een lastige. Geef het de tijd. Probeer toch zoveel mogelijk bij je paardje te zijn. Het paard zal zelf wel aangeven wat het wel en niet kan. Verder sluit ik me aan bij voorgaande spreker.

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:00

Toen de fysio bij mijn pony had gekeken, zei hij dat ze waarschijnlijk ook een afgebroken botsplinter had bij de heup. Daar zit namelijk een soort pingpong bal, maar hij zei dat het verder geen kwaad kon omdat deze dus ingekapseld was.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 21:54

o ik kreeg weer eens verkeerde info. de botsplinter was niet in haar hoef maar bij haar spronggewricht. de DA heeft haar nog een kans van 20 % gegeven dat het weer goed komt en nu is nog de vraag of ze pijn gaat krijgen en alsnog een spuitje krijgt maar dat weten we pas over een half jaar ongeveer. hopelijk heeft ze een beschermengeltje bij d'r