Ervaringen Equimins Liquid Flexjoint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Ervaringen Equimins Liquid Flexjoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 22:20

Naar aanleiding van dit topic viewtopic.php?f=15&t=504391&start=25&st=0&sk=t&sd=a
heb ik dus dit middel voorgeschreven gekregen.
Zijn gewrichtsmeer blijkt niet helemaal goed te zijn. Hij maakt het te weinig aan. Dus nu 3 weken met Liquid Flexjoint. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, zowel positief als negatief.
Ook moet ie een speciaal beslag met een siliconenpad.
Veearts kon nog steeds niet ontdekken of het uit zijn hoef kwam of uit zijn hoefgewricht. Hoefzweer is er nog steeds niet uit

Nu moet ik dus 2 januari weer terug en als ie dan nog niet goed is, wordt ie waarschijnlijk met Synovia ingespoten.

isra

Re: Ervaringen Equimins Liquid Flexjoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:44

Mensen, mensen, mensen toch. Je doet er beter aan je paard nooit in de gewrichten in te laten spuiten!!!!!.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 08:57

Ja okee, waar slaat je reactie op????
Daar vraag ik toch niet om?
Goeie binnenkomer trouwens, als je nieuw hier bent op bokt en dan gelijk zo'n post....
Dus als niets zinnigs te melden hebt!!!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 22:22

Niemand ervaring hiermee??

isra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:29

Wow, heftige reactie........ Waarom vind je dit geen zinnige reactie?

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 12:09

Je vindt het toch niet erg dat ik niet op dit soort reacties verder inga.Ik vraag om ervaringen met flexjoint, niet om onzin reacties niet onderbouwd zijn.
Dus gelieve alleen te reageren als je ervaringen hiermee hebt, positief of negatief.
Over evt. inspuiten is mijn beslissing en daar vraag ik geen mening over!
Trouwens je reacties zijn erg off topic, graag ontopic houden.

Frederic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:38

Inderdaad vrij irritant als iemand zomaar foute commentaar geeft...
Ik ben zelf dierenarts en ik ken het product wel (engels product van de firma Equimins). Het bevat eigenlijk alle bouwstenen voor een goede smering van de gewrichten: chondroïtinesulfaat, glucosamine, kraakbeen van haaien en vitamine C.
Ik weet niet welk probleem je paard precies heeft maar het is een heel goed middel voor een paard met gewrichtsproblemen (artrose, te weinig gewrichtsvocht,...) Voor die hoefzweer zal het weinig resultaat hebben, daarvoor is enkel veel geduld, een 'rijpingsverband' en antibiotica aangewezen.
Maar verder een heel goed product!

Succes

isra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:37

Ik kom op voor het paard. Ik heb al zoveel ellende gezien bij paarden. Ik wil ze graag besparen van onnodige kwelling.
Er zijn nu eenmaal zeer weinig extreem goede paarden. Heel veel middelmatige paarden worden ingespoten, kapot gereden, mishandeld (sporen,zwepen,foutief rijden,dwingmiddelen,etc.) omdat het baasje denkt dat ze een tweede Anky is!
Mensen, geniet van je paard zoals het is, ga het paard niet zo kwellen door allerlei ingrepen die je paard echt niet helpen, slechts verslechteren.
Verplaats je gevoel eens in het gevoel van het paard! Hoe zou jij jezelf voelen wanneer jij jouw paard was. Denk gerust eens na, dat mag.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 09:05

Weer een offtopic reactie Isra.
Als je goed gelezen hebt, ben ik dus bezig met Flexjoint, dit is dus geen synoviaspuit. Mede omdat de DA eerst wil kijken of dit aanslaat alvorens over te gaan op zwaarder geschut.
Ach jij zal het allemaal wel weten he, je zal vast diergeneeskunde gestudeerd hebben he Anky

@Frederic, bedankt voor reactie. Ik hoop dat dit aanslaat zodat ik het inspuiten achterwege kan laten.
Het is ook geen hoefzweer, er is een broeiverband een week aangebracht en er kwam niets uit. Er zit wel degelijk wat in de hoef zoals op de foto te zien is, maar niet duidelijk wat dat precies is.
Hij staat nu op speciaal beslag met siliconen en dan dus flexijont.
Hoelang duurt het eigenlijk voor je daar resultaat van ziet, van die flexijont (dus meer synovia aanmaak)?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:39

niets toevoegende reactie verwijderd

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:43

Isra, zoals ook per PB gemeld, deze manier van discussieren voegt niets toe.

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:45

Ik ben niet bekend met flexjoint.Ik gebruik joint saver.Maar ik denk dat dit uit dezelfde ingredienten bestaat.Glucosamine en nog zo'n moeilijk woord die ik steeds vergeet.Chondroi nog wat,msm en zwavel.Ik ben heel tevreden over het spul.Er zijn ook mensen die alleen glucosamine geven en daar al heel tevreden over zijn.
Mijn pony staat ook op die silicone ijzers.Maar pas sinds een paar weken.succes ermee

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:49

Mijn pony staat op Glucosamine van NAF, weer een ander merk dus. Ik denk dat je per paard moet kijken welk merk aanslaat. Sommige mensen zeggen ook dat vloeibaar minder goed werkt dan poeder, andere weer andersom. Over het merk kan ik je dus heel weinig vertellen, maar mijn pony is ontzettend verbeterd na Glucosamine en siliconen ijzers.. Succes!

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:06

Uit recent onderzoek bij mensen is aangetoond dat het gebruik van de combinatie van glucosamine en chondroïtine meer effect heeft dan het gebruik van reguliere pijnstillers.
MSM (= een organische zwavelverbinding) is ter ondersteuning van het kraakbeenherstel.

Het verschil tussen vloeibaar of vast zit hem niet in de vorm,maar puur in het verschil van samenstelling.
Bij Flexijoint Liquid is er ten opzichte van de vaste vorm de toevoeging van duivelsklauw, dit is een natuurlijke pijnstiller. De vloeibare vorm is voor de "acute" gevallen, waarbij de paarden echt veel pijn hebben. Daarna kan overgegaan worden op de vaste vorm. Deze laatste kan ook als "voorkoming van" gebruikt worden, bij paarden die weliswaar nog geen klachten hebben maar waarvan op bv röntgenfoto is vast gesteld dat er sprake is van artrose.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 16:48

En hoelang duurt het voor je hier resultaat van kan zien?

bokkig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:04

Kijk eens op www.natumed.nl
Dit middel heeft de arts, van wie mijn paard was , speciaal samengesteld omdat het paard hoefkatrolontsteking fase 3 had.

bokkig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:27

Tender schreef:
Uit recent onderzoek bij mensen is aangetoond dat het gebruik van de combinatie van glucosamine en chondroïtine meer effect heeft dan het gebruik van reguliere pijnstillers.
MSM (= een organische zwavelverbinding) is ter ondersteuning van het kraakbeenherstel.

Het verschil tussen vloeibaar of vast zit hem niet in de vorm,maar puur in het verschil van samenstelling.
Bij Flexijoint Liquid is er ten opzichte van de vaste vorm de toevoeging van duivelsklauw, dit is een natuurlijke pijnstiller. De vloeibare vorm is voor de "acute" gevallen, waarbij de paarden echt veel pijn hebben. Daarna kan overgegaan worden op de vaste vorm. Deze laatste kan ook als "voorkoming van" gebruikt worden, bij paarden die weliswaar nog geen klachten hebben maar waarvan op bv röntgenfoto is vast gesteld dat er sprake is van artrose.

Duivelsklauw kan bij dragende merries gevaarlijk zijn vanwege bijwerkingen als krampen in de baarmoeder.

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:04

Daar heb je helemaal gelijk in Bokkig, dat staat ook duidelijk op de verpakking vermeldt!!

Esther28: na ongeveer 1 maand zou je resultaat moeten zien, mits je natuurlijk zeker weet dat je hiermee het juiste middel hebt (lees: dat arthrose echt de boosdoener is)

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 14:53

Dat is het vervelende, de DA heeft nog niet de exacte diagnose kunnen stellen. Wel is duidelijk dat hij niet genoeg synovia aanmaakt. Dus vandaar de Flexijont. Ook zit er iets in zijn hoef waarvan de tot nu toe niet hebben kunnen ontdekken wat dit nu is.
Moet in januari terug.