wel of niet kreupelheidsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

wel of niet kreupelheidsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:10

Ik zit met een lastig parket: ik heb een 'niet rad' lopende pony met rechtsachter een verdenking op iets in de knie. Ik denk zelf dat het iets in de knie is omdat ze daar een fikse trap tegen gehad heeft. Wond is prachtig genezen, ze loopt wel kreupel maar dit was niet vanaf het begin. Nu is het zo dat de dierenarts haar na de Quadrisol weer gaat nakijken want dat heeft niet geholpen. Maar nou zegt zij: ik kan alleen verbetering zien na inspuitingen als het kreupel zijn erg genoeg is. Nu loopt mijn pony dus niet kreupel maar 'niet zuiver'. Dus dat is niet erg genoeg om een onderzoek te doen met inspuitingen. Wat zouden jullie nou doen? Een foto eisen van de knie (waar ik denk dat het probleem vandaan komt) of een volledige kreupelheidsonderzoek met inspuitingen terwijl niet duidelijk is of ze daar wel echt wat uit kunnen halen. Ik meen dat ze moeilijk doen over een foto als ze niet hebben kunnen zien dat het werkelijk hoog in het been zit. Bij de normale buigproeven had de da ook het idee dat het boven uit het been kwam. Dus rechtsachter in de knie.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:00

Pfff wat lastig zeg!!! Hoe lang loopt de pony al onzuiver en is er iets van verbetering te zien? Je kunt moeilijk wachten tot het erger wordt!

Je zegt dat de dierenarts ook vermoed dat het probleem in de knie zit. Ik zou eens overleggen met de dierenarts wat de meeste kans geeft op een juiste diagnose: een onderzoek met inspuitingen of foto's. Daar zou ik dan voor kiezen. Het lijkt me raar dat ze moeilijk doen over het maken van foto's, want jij betaald het toch? Of bedoel je dat de verzekering moeilijk doet met vergoeden? In het geval dat de dierenarts je niet verder wilt/kan helpen zou ik een second opinion nemen.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:39

sinds dik twee weken. Heeft 10 dagen quadrisol gehad nu en ik moet helaas een dierenarts nemen die foto's maakt bij ons omdat ik geen trailer heb. Jammer want die foto's zijn ook minder van kwaliteit. Morgen hoor ik meer, over hoe of wat. Maar baal wel, altijd erg die onzekerheid. Denk altijd dat je je paar moet laten inslapen maar er is natuurlijk meer mogelijk wahaha.

monsterB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:49

er is absoluut meer mogelijk!! mijn paard is al vaker ingespoten en foto's gemaakt en mankeert van alles,maar iedere keer wordt hij weer opgelapt en loopt hij pijnloos in de wei!! en als ik foto's wil maken ze die want ik betaal er uiteindelijk voor! succes verder met je paardje verder!!

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:55

ten eerste, ONZIN dat de foto's van een mobiele rontgen van mindere kwaliteit zijn!!! ten tweede, misschien is het een idee om je paard ui te verdoven, zo kan de da zien waar het probleem zich bevind en hoef je maar weinig foto's te maken doodat je meteen het probleem gebied heb.. Hoe oud is je paard, want bij jonge paarden heb je vaak het "probleem"dat de bespiering schommelt van links naar rechts en hierdoor tonen ze niet helemaal rat, steppen word dit ook wel genoemd... succes!

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 07:54

ze is zeven. Dus idd nog jong. Voor de rest zijn het de woorden van de dierenarts dat de f oto's van mindere kwaliteit zijn

Ellebel

Re: wel of niet kreupelheidsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:42

Citaat:
een idee om je paard ui te verdoven

Dat is dus net het probleem denk ik, de DA is bang te weinig verschil te zien na uitverdoven omdat de pony niet al te kreupel is. Jammer dat je geen trailer hebt, want dit lijkt me toch iets dat op de kliniek door een paardenarts uitgezocht moet worden als je duidelijk wil weten wat er aan de hand is. Alleen foto's van de knie zeggen niet zo veel, er kan daar best iets op te zien zijn maar dat hoeft nog niet te betekenen dat daar ook echt het probleem vandaan komt.