klinische onderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

didigirl_85

klinische onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 10:56

ik wil een klinische onderzoek laten doen,
maar wat houdt dat eigenlijk precies in en hoeveel kost dat ong,

gr dionne

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:02

Licht er aan wat je klinisch wil onderzoeken. Als je een keuring bedoelt word er gekeken of je paard zijn algemene gezondheid goed is (hart longen en algemene conditie), en hoe hij loopt wordt bekeken.
De DA wil het paard zien lopen op harde en zachte ondergrond en hij doet buigproeven allemaal om te zien of het paard netjes zuiver loopt.

De prijs van den keuring verschilt per Da en zit meestal meen ik tussen de 100 en 150 euro.

Als je een specifiek iets wilt laten onderzoeken weet ik het zo niet dat moet je duidelijker vertellen wat je onderzocht wil hebben.

didigirl_85

Re: klinische onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 11:06

hoi

nou weet ik dat je het moet laten doen als je je paard wil laten verzekeren maar ik vroeg me af wat dat allemaal in houdt zon keurings rapport.

gr dionne

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:26

ligt aan de verzekering en de leeftijd van het paard, sommige verzekeraars willen een volledige klinische keuring, dit houd in buigproeven van de benen, hart/longen luisteren in rust en na arbeid, zichtbare gebreken, denk hierbij aan schiefels, schimmel, mok, slecht gebit dat soort dingen... een andere verzekeraar heeft zelf een formulier dat de dierenarts in moet vullen, dit gebeurt vooral bij veulens en jaarlingen... duidelijk genoeg zo?

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:36

Toevallig ben ik daar ook net mee bezig. Dit topic ga ik volgen

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:00

ja eigenlijk wel BEDANKT !!!!!

ben er weer wat wijzer van geworden ik vind dat ze het is wat makkelijker moeten uitleggen in die folders, volgens mij weet de helft van de mensen die hun paard verzekerd niet aan welke regels ze vast zitten.

gr dionne

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:47

whahahaha daar heb je groot gelijk in!!!