koud???? ziek ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hairspray

koud???? ziek ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:42

hey
gisteren is er iemand gekomen die ik gevonden had op het internet die een diploma hadom te scheren mijn Bentlytje komen scheren. omdat het zijn eesrte keer was en onrustig was enzo hebben we verdoving gegeven. het was een soort pasta, ze zei dat het een verdoving hoevelheid was voor een paard maar dat het geen kwaad kon om het aan een pony te geven. na een uurtje was hij rustig en zag hij er suf uit. toen maar begonnen met scheren. toen ze klaar was legde ik direct 2 dikke dekentjes op. toen ik hem naar de stal liet stappen wankelde hij van lings naar recht. ze zij dat de werking er wel zal uitgaan na een paar uur maar rijden mag ik natuurlijk niet, wat een beetje normaal is.Toen ik hem dan later op de avond ging eten geven zag ik dat hij aan het bibberen was ! hij stond te trillen op zijn arme beentjes. ik dacht dat hij koud had dus nog maar een onderdeken gelegd. de volgende morgen stond hij daar nog steeds te trillen, en zijn ogen zagen er nog zo sufjes uit. toen merkte ik ook dat zijn ademhaling opviel, hij ademde nogal geforseerd en soms knorde hij tijdens het uitademen. kheb mijn papa er dan maar is bijgehaald, hij denkt dat het gewoon een overdosis is van die verdoving en dat we zullen zien morgen. Eten enzo doet hij nog allemaal. ik ben zo ongerust koud kan hij toch niet meer hebben???
mja

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:52

Wat heeft hij dan gehad?

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:54

tis niet echt goed om een pony die hoeveelheid te geven wat goed is voor een paard,het kan van alles aantasten in je pony zijn body,zou toch voor de zekerheid va erbij halen

ellepel

Re: koud???? ziek ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:08

in dit geval zou ik inderdaad ook een veearts gaan bellen,. lijkt me dat hij een overdosis heeft gehad.
als hij na 2 dekens erop nog staat te trillen en moeilijk ademt is dat echt niet goed..

ga om de 2 uren bij hem kijken of hij goed wakker word, ik zou vanacht ok een keertje gaan kijken.

als hij dat nou echt morgenvroeg blijft doen dan meteen een arts bellen!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:13

ga er een stukje mee lopen. Kijken of hijdaar van opknapt. misschien wat zout in het eten zodat hij veel gaat drinken!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:17

een diploma om te scheren??

Kan hij nog wel plassen, is zijn p)))nis niet opgezwollen van de verdoving? dat kan namelijk bij mannelijke paarden.

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:40

drinke doet hij veel heb ik gezien, en heb al een uurtje gestapt, maar er helpt niet veel...ik denk dat ik toch morgen een DA ga laten bij komen. ik weet eigelek niet juist wat ze gegeven heeft, allesinds niets goed

mirgino

Re: koud???? ziek ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:00

dan zou ik diegene die jouw paardje geschoren heeft eerst maar eens bellen en vragen wat ze gegeven heeft.

dat wil de DA morgen ook zeker weten!

en hoeveel grams deken ligt er op je paardje?
mischien is het te weinig en is de overgang teveel voor hem/haar!

maar hou het goed in de gaten,pas op dat hij niet in shock raakt of zo.