Wie heeft er ervaring met acupunctuur bij paarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Wie heeft er ervaring met acupunctuur bij paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 10:09

De titel zegt denk ik genoeg.
Ik zit er aan te denken om mijn paard, die een half jaar geleden aan een zware peesblessure is geopereerd, te laten behandelen dmv acupunctuur. Dit omdat ik het idee heb dat we nu een beetje blijven hangen in de revalidatie. Dus ik ben benieuwd wie hier meer ervaring mee heeft en rond welke prijs ik moet denken als ik m'n paard laat behandelen.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:53

ik zelf heb goede ervaringen met accupunctuur in combinatie met fisiotherapie, 1 x per jaar worden onze paarden nagekeken en vaak ook behandeld met de naaldjes, paarden reageren hier rustig op en de evt spierproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. het schijn t dat de naalden de "verstopte"energiebanen weer open maakt. wij betalen per paard per keer 25 euro meestal is 1 behandeling voldoende maar ingeval van een peesblesure weet ik niet of je meer behandelingen nodig hebt.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:57

ik ben ook positief over acupunctuur

alleen doen sommigen dat samen met kraken, en met kraken heb ik negatieve ervaringen.

maar acupunctuur op zich kan zowiezo geen kwaad, mits door een goed acupuncturist gedaan

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 13:19

Maar hoe weet je dat iemand goed is, ik heb wel het adres van iemand die door De Vereniging van de Samenwerkende Nederlandse Veterinaire Acupunturisten word vermeld, maar is dan iemand gelijk goed?

Flore

Re: Wie heeft er ervaring met acupunctuur bij paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:46

Ik heb dat ook gedaan toen mijn paard een peesblessure heeft gehad! Ze heeft twee behandelingen gehad, voor de behandelingen was ze 95% genezen maar ze liep nog steeds ietsje kreupel. We zijn naar een acapuncturist (hoe schrijf je dat?) in Duitsland geweest. Die heeft haar een behandeling gegeven, ik mocht haar toen rustigaan berijden en drie weken later nog 1.
Daarna rustig opgebouwd en sindsdien heeft ze nooit meer 1 pas kreupel gelopen!

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:30

Dat is met mijn paard ook, ze blijft nog iets kreupel in draf, stap is goed, ze heeft natuurlijk wel een zeer zware blessure gehad en zal nooit 100% worden, maar als er iets is wat kan helpen...

Miona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:34

Mijn paard heeft ook een zware blessure en de revalidatie duurt gewoon jaren... Ik gebruik nu naast de 'gewone' dierenarts een holistisch dierenarts en dat slaat erg goed aan. De holistisch dierenarts kijkt naar het hele paard en niet alleen maar naar haar zere been. We gebruiken ook acupunctuur en dat is met een zalf (heel handig). Wekelijks moet ik allerlei punten insmeren.
Ik kan je in ieder geval zeker aanraden om eens wat verder te kijken dan alleen de reguliere diergeneeskunde, de combinatie bevalt mij in ieder geval erg goed!

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:42

Mijn paard is meerdere malen met succes met acupunctuur behandeld.
De eerste keer een aantal jaar terug na hoefbevangenheid.
En het afgelopen jaar is behandeld nadat ze na een rustperiode ivm veulen ze weer aan het werk ging. Ze heeft namelijk ook artrose dus ze kon wel wat ondersteuning gebruiken.
Op dit moment heeft ze een peesblessure maar voor de rest zit ze goed in haar vel dus acupunctuur is op dit moment niet nodig. Als ze straks weer aan het werk gaat wordt ze weer gecheckt.

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:50

Weet iemand misschien een goede acupuncturist in Noord-Holland?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:41

Ik heb er ook goede ervaringen mee, het paard wordt in zijn totaal behandeld, niet enkel op de symptonen.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:10

Ik heb contact gehad met een acupuncturist en ze zou me terug bellen voor een afspraak en de prijs, ben erg benieuwd

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:31

mijn frieze merrie word behandeld met accypunctuur

Ze heet nu 6 behandelingen gehad.

Mijn merrie heeft 2.5 jaar geleden een griffelbeen operatie gehad. Hier heeft ze heel lang voor moeten revalideren. Haar been is nooit mooi geworden en ze zal nooit meer in de sport kunnen. Ene moment loopt ze 2 maanden super andere moment is ze steenkreupel

We hebben nu al een aantal keer helemaal laten onderzoeken en telkens nieuwe fotos laten maken enz.. Utrecht onze eigen dierenarts en nu ook Emmeloord..

In Emmeloord hebben ze geconstateerd dat er veel bindweefsel in het been plaats vind. Hierdoor worden de pezen gekneld en gaat langs het botreactie (wat door de operatie komt) scheuren.

daardoor gaat ze bij veel belasting kreupel lopen.

Ze zal niet meer in de sport kunnen en we moeten kijken wat ze aankan

Nu heeft ze accupunctuur sinds kort 1x per week. Friezen zijn moeilijk met accupunctuur vanwege hun dikke huid. Maar Ro heeft er echt baat bij. Ze knapt op en als ze klaar is dan is ze zo fris als een deur en showt en danst naast je... Tis bijna ongeloofelijk..

We smeren nu cocosvet op haar slechte achterbeen omdat die zo dik is en allemaal bulten opzitten van de bindweefsel.. Nu is het been ook stukken dunner geworden en ze heeft een soepeler huid.

Romy heeft er dus baat bij. En heeft er een goede reactie op.

We kunnen nooit meer de sport in maar dat maakt niet uit. We rijden er nu buiten op en met kleine stukjes draf. Ze mag ook in de bak maar daar zijn we heel voorzichtig mee..

Ze loopt nu al weken goed en ze ziet er weer goed uit!