Help! Waar vind ik muizen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorine3

Help! Waar vind ik muizen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:07

Mijn paard staat al een tijd op rust ivm een peesblessure. Nu kan ik haar alleen nog stappen als ze een verdoving krijgt, muisjes of die gels. Zonder dat spul is ze echt niet meer te stappen }>
Maar nu het probleem:
Ik heb nog een halve pot met muisjes, die had ik nog staan. Maar daarna??
Het wordt niet meer verkocht!
Ik heb bij de kliniek een aantal spuiten sedasan meegekregen, maar als ik die elke dag moet geven ben ik na een maand failliet, ze zijn 12,50 euro per stuk. Dat is toch niet normaal: die muisjes waren veel goedkoper. Halen ze het uit de handel, en brengen ze geeneens iets vervangends op de markt. Ik kan straks dus gewoon niets anders dan mijn arme paard maar enkele keren in de week uit z'n stal te halen.......

Heeft iemand toevallig een gouden tip hoe ik nog aan die muizen ( Vetranquil oid.) kan komen?? Buitenland? Of iets wat er op lijkt maar niet zo duur is?

ellepel

Re: Help! Waar vind ik muizen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:19

grappige titel zeg..

"muizen"

maar heb geen idee joh waar je dat spul kan halen...is ze zo gevaarlijk dan met stappen?
neem aan dat ze geen tot minimaal krachtvoer krijgt???

dorine3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:42

Ik heb afgelopen week weer een keer geprobeerd zonder sedatie te stappen, maar ze was echt gevaarlijk. Ze werd helemaal driftig, en het vervelendste is dat ze steeds steigert. En dan ook uithaalt met d'r voorbenen. Dan komt er van stappen weinig terecht.
En ik blijf liever ook nog heel...
Het is een paard wat wil lopen en werken, door al dat stappen weet ze niet waar ze al haar energie moet laten.
Ze krijgt inderdaad geen krachtvoer, alleen zemelen/slobber met brood, wortels en 4 plakken hooi pd. Wel een handje bix tijdens de voerrondes, maar dat maakt niet veel verschil.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:42

en een homeopatisch kalmeringsmiddel ?

kijk eens bij de paardendrogist ofzo, die zullen dat wel hebben

www.paardendrogist.nl

Bergje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:55

Overleg eens met je dierenarts, ik heb een goedje met de naam "calmi-ject" gekregen toen het echt niet meer ging met stappen. Het werkte voor ons goed, dosering in overleg met de dierenarts op een stukje brood, broodstukje voeren, poosje wachten en stappen maar. Na een tijdje leek het ook alsof ze ging wennen aan het feit dat ze stilstond. Dit spul is overigens ook heel betaabaar. Succes en sterkte!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:35

als ik google op Vetranquil is de 1e link bij mij naar iets over honden en vuurwerk angst.
Op deze site staat : Er zijn verschillende producten tegen vuurwerkangst bij uw dierenarts te verkrijgen. Zorg dat u ze, als uw hond ze nodig heeft, tijdig in huis heeft.
Vetranquil: een sterk werkende tranquillizer, die in vloeibare vorm en in tabletvorm verkrijgbaar is.

Vetranquil heeft een lange werkzaamheid, waardoor uw hond nog tot 24 uur erg sloom kan blijven. Ondanks dat Vetranquil een veilig product is, moet u het toch alleen op oudejaarsavond geven.

Normaal ongeveer twee uur voor het hoogtepunt van de te verwachten problemen moet u de pilletjes geven, en niet op een volle maag.

Maar vraag uw dierenarts om de juiste dosering (gewicht van uw hond is belangrijk om te weten) en laat uw dierenarts de werking goed uitleggen

Ik maak hier iegenlijk uit op dat je het nog wel bij de dierenarts zou moeten kunne krijgen.... op deze site http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... heden9.htm

staat die info. Misschien werken die dingen voor honden ook wel voor jou merrie

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:53

Ik zou zeker niet zomaar een product voor honden aan paarden gaan toedienen
Niet alleen verschilt de grote en het "soort" maar ook zeker de anatomische bouw en de werking van de verschillende stelsels.

Ik zou als ik jou was informatie aan je DA vragen, die weten vaak wel wat middeltjes die goed te gebruiken zijn.
Muisjes heb ik idd ook al een hele tijd niet meer gezien, sedalin heb ik wel eens gebruikt (voor het paard... niet zelf ) maar die is ook aardig aan de prijs...

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:40

wij hebben voor maverick tijdens zijn peesblessure nervalet gegeven, omdat ie allergisch is voor sedalin en de "muisjes".

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:12

is rescue bach misschien iets voor je? is puur natuur-product en werkt bij mijn paard perfect! flesje kost 12 euro en je doet er best lang mee.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:15

Mijn Noob moest tot 2 weken terug ook stappen in verband met een peesblessure. Ook hij stuiterde alle kanten op en voor zijn en onze veiligheid hebben wij hem toen sedalin gegeven. Dit kost inderdaad wat, maar ik gebruikte nooit de hele spuit! Slechts maximaal 3 streepjes per keer. Dit haalde net de pieken uit zijn gedrag, maar zorgde er wel voor dat hij gewoon allert bleef. Misschien is dat een oplossing?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:21

klomp schreef:
is rescue bach misschien iets voor je? is puur natuur-product en werkt bij mijn paard perfect! flesje kost 12 euro en je doet er best lang mee.

Volgens mij bedoel je Rescue Remedy van Bach. Het is vrij prijzig gezien de grootte van het flesje, maar aangezien 4 druppels per keer voldoende zijn kan je er toch best wel lang mee doen. Alleen meen ik me te herinneren dat het voornamelijk bedoeld is tegen stress en zenuwen e.d. en volgens mij gaat het hier meer om overtollig energie. Ik denk niet dat het het meest geschikte middel is in deze situatie.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:24

Vraag even na bij een dierenkliniek of zij je niet aan muisjes kunnen helpen.

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:17

Bedankt voor alle reacties!

Ik gebruik er ook nog wat naast, namelijk Easy Going (kruidenmengsel) en inderdaad die druppels van Bach. En ik heb echt geen idee of het werkt. Misschien als ik het niet geef zou ze nog gekker worden, wie weet.
Ik heb vorige keer al overlegd met de arts (kliniek Bodegraven), maar hij kon mij alleen dat Sedasan geven. Plaatselijke dierenarts heb ik ook nog gebeld, en die kon allen Tranquigel geven. Maar dat is allemaal hetzelfde.
Ik zit nu op een halve spuit ( 5 streepjes) en dat gaat ook goed. Een hele is inderdaad wat veel... ze wou niets meer Misschien kan ik nog wel verder terug.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:33

Falona schreef:
klomp schreef:

Volgens mij bedoel je Rescue Remedy van Bach. Het is vrij prijzig gezien de grootte van het flesje, maar aangezien 4 druppels per keer voldoende zijn kan je er toch best wel lang mee doen. Alleen meen ik me te herinneren dat het voornamelijk bedoeld is tegen stress en zenuwen e.d. en volgens mij gaat het hier meer om overtollig energie. Ik denk niet dat het het meest geschikte middel is in deze situatie.

rescue van bach is zeer veelzijdig en is dus ook zeker geschikt voor drukke paarden. ik citeer vanuit de brochure;

gebruik in noodsituaties;
Rescue Remedy druppels

ongeval, paniek, schrik, slecht nieuws, hyperventilaties, examens, stress, drukte, spanningen, kalmerend, etc.
dosering; 4 druppels in een glas water, kleine slokjes nemen totdat u de werking ervan voelt. daarna innemen naar behoefte. als er geen water beschikbaar is; 4 druppels op de tong doen. naar behoefte herhalen. de werking moet binnen een uur voelbaar zijn.
rescue remedy kun je daarnaast ook op de lippen worden aangebracht, achter de oren of op de slapen en de polsen.
de dosering is voor volwassenen, kinderen en dieren gelijk...zelfs voor planten.

rescue remedy is de orginelecombinatie van5 bach bloesems remedies;
* rock rose tegen gevoelens van paniek
*impatiens tegen ongeduld of irritaties
*clematis om helderheid van geest te ondersteunen
*star of bethlehem tegen schok en schrik
*cherry plum om kalm te blijven in momenten van radeloosheid

zo ik hoop dat dit voldoende info is

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:43

Is een hengstenkettinkje niet een goedkopere oplossing? Je paard kan wel vol energie zitten, maar uiteindelijk ben jij de baas en bepaalt wat er gebeurt. Het nare aan suf maken om af te stappen bij een blessure, is dat de paarden er ook wat onzeker op de benen van worden. Als ze dan alsnog schrikken, is een nieuwe blessure zo opgelopen. Onze veearts raadde altijd kalmeringsmiddelen af om deze reden.
Bovendien zijn muisjes/tranquigel/sedalin/sedasan allemaal heel onbetrouwbare rustigmakers. Je paard lijkt wat suffig, maar als er wat gebeurt en ze schrikken, dat lijkt het wel alsof ze haast 2x zo fel reageren! Bachdruppels heb ik nooit resultaat van gezien, maar mijn vriend gebruikte die wel altijd bij zijn paarden, en vindt ze wel super werken. Bovendien testen ze niet positief op wedstrijden, dus hij gebruikte ze wel eens bij de jonge beetje angstige beestjes.

dorine3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 00:20

Tja, dan moet ze zich wel wat van zo'n hengstenketting aantrekken...
En ik ben dan wel de baas, maar als je paard bij elk geluidje of bakrandkabouter weer op z'n achterste benen gaat staan heb je daar weinig aan, de schrikreactie is gewoon nu tig keer zo sterk. Normaal gesproken luistert ze behoorlijk goed, maar nu is ze gewoon zichzelf niet.
En ja, als ze dan weer met haar hoefjes boven mijn hoofd zwaait, weet ik wel wat ik haar geef...