korstjes, jeuk en gele schilfertjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

korstjes, jeuk en gele schilfertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 13:38

Mijn pony heeft wat rare plekjes aan de onderkant van haar hals. Afgelopen zomer had ze wat korsten onder haar hals, ik dacht dat het bijtplekken waren van een ander paard, dus heb er niks aan gedaan. (het was niet open). Het is toen steeds minder geworden, maar nu zitten die plekken er weer, terwijl ik niet verwacht dat ze weer gebeten is (het is al een rare paats, en de 2 paarden waarmee ze wel eens los staat zijn niet zo ruig ). Normaal zit ik er niet aan als ze korstjes heeft, maar het valt me op dat ze nu groter aan het worden zijn en dat er gele schilfers vanaf komen. Ook jeukt het en zitten er wat kleine kale plekjes onder. (bijna niet te zien door haar dikke vacht) Iemand enig idee wat het kan zijn?
schimmel lijkt me niet, ringworm misschien? ze heeft een paar jaar geleden eens ringworm gehad, maar toen zag het er wel anders uit..? (toen had ze het op haar hoofd)
ik heb het al een beetje schoongemaakt met betadine

ik kan er vanmiddag wel even een foto van maken.

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:44

ulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:46

spettertjuh: mag ik eens weten wat het paard heeft op de foto? wij hebben op de dressuurstal ook een paard wat dat regelmatig heeft.. allemaal dikke bollen over zijn hele lijf.. dierenarts kan tot hiertoe geen diagnose stellen, we hebben al vannalles geprobeerd

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:50

Hey

De link is gecopieerd van het topic in medisch: Help, mijn paard is allergisch van iets dan even doorscrollen naar Tyrza daar komen deze foto's vandaan. Het wordt netelroos genoemd. Dus ik heb het niet van mezelf

Ireen_

Re: korstjes, jeuk en gele schilfertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 17:33

Het lijkt niet echt op wat Evita heeft, bij dit paard zit het meer onder de huid lijkt het, Eviet heeft meer korsten op de huid zitten.
Ik heb een paar foto's gemaakt, die zal ik vanavond even plaatsen.. ik ben bang dat je het door haar dikke vacht alleen niet zo goed kunt zien.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 20:00

hier de foto's, je ziet het eigenlijk helemaal niet zo goed.. maar je voelt echt een dikke korst zitten! ze heeft zulke plekken op meerdere plaatsen op de onderkant van haar hals, ik denk zo'n 5 of 6 korsten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:17

ik zou toch imaverol gaan halen en het daarmee behandelen.
dan weet je in elk geval zeker dat je een eventuele bacterie wel goed aanpakt..