Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:equipalazone wordt nog wel af en toe gegeven, maar is een illegaal middel in nederland!

runningkawa schreef:In duitsland en ik geloof ook Belgie is het nog te verkrijgen, in nl is het idd verboden.
Dus lijkt me niet dat de da het voorgeschreven heeft.

(ging niet over equipalazone, mar andere dingen die daar ook noet precies volgens de regeltjes gaan) Ireentjuh schreef:runningkawa schreef:In duitsland en ik geloof ook Belgie is het nog te verkrijgen, in nl is het idd verboden.
Dus lijkt me niet dat de da het voorgeschreven heeft.
er zijn wel dierenartsen die het voorschrijven, maar meestal hebben ze het spul zoiezo niet in de kliniek zelf liggen en volgensmij wordt het ook echt alleen in uitzonderlijke gevallen gegeven (daarom vind ik het ook wel een beetje raar dat je voor 2 dagen en voor iets "kleins" dit krijgt..?).
Het is wel een hele goede pijnstiller.. en een stuk goedkoper dan bijv. metacam.
Ireentjuh schreef:Is dat echt zo??
ik had begrepen dat het illegaal is, omdat het in het vlees terecht komt na slacht.. (voor mij dus geen probleem, pony gaat toch niet naar de slacht) en niet vanwege gezondheidsproblemen bij het paard!
Mijn pony heeft het wel voor een langere periode gehad (zeker een maand, daarna metacam, een andere pijnstiller), begin me nu wel een beetje zorgen te maken.. dit had ik nog nooit gehoord!
Tyrza schreef:Die zakjes waren toch zilver met rood?
.
dus nu halen we gewoon die .