Cox-sachi virus wie kan helpen!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orsini

Cox-sachi virus wie kan helpen!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:23

Hoi allemaal

ik vroeg me af of er iemand was die me iets kan vertellen over dit virus en wat de symptomen zijn als je paard besmet is en natuurlijk de behandeling

alvast bedankt

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:40

misschien kun je op internet ff bij google zoeken? Ik weet het niet sorry

orsini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 08:44

zoeken op google levert bar weinig op, alleen iets over zwangerschap bij mensen.
Ik hoorde wel dat er symptomen bij komen kijken als steeds stijved wordende spieren, en geen koorts in het begin maar pas in een later stadium.

Iemand ervaring hiermee??

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:13

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar kan je niet informeren bij je VA? En heb je een paard met dit virus?

Ellebel

Re: Cox-sachi virus wie kan helpen!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:09

Ik denk dat je coxsackie virus bedoelt. Google scholar vindt daar een hele lading hits voor, maar de meesten ervan gaan over mensen en zijn nogal bestemd voor vakidioten. De "gewone " google heeft ook wel info, maar ook mn over mensen.

Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een besmetting van een paard met dit virus. Hoe kom jij (of je DA) op dat idee?

Succes met zoeken!

Edit: typo

orsini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:14

ik heb gehoord van een aantal mensen bij mij op stal dat hun paarden vorig jaar rond deze tijd dezelfde symptomen hadden en toen DNA onderzoek in het bloed dit virus aantoonde. Alleen doen reguliere dierenartsen deze test niet en hebben de meeste er nooit van gehoord.