Ik kan je niet uit eigen ervaring helpen, maar heb wel meer klachten gehoord. In dit topic staan allicht ook wat ervaringen: viewtopic.php?f=34&t=298523&hilit=
Ja, dat topic heb ik ook gevolgd en geloof niet dat er echt positieve reacties zijn.
Heb je zelf een exzeem paardje? Ik heb zelf een goed holistisch therapeut die ook hele goede resultaten boekt. Misschien is dat iets voor je?? PB maar.
Wij hebben met onze fjord meegedaan aan het onderzoek van het stamboek. Vier kuren en bloedonderzoeken verder schuurd onze fjord nog vrolijk door en hebben we de uitslagen van de bloedonderzoeken nog altijd niet ontvangen. (Na verschillende keren contact gezocht te hebben).
In zijn folder deelt hij mee dat bij dit onderzoek 87% genezen is, 10 % grotendeels genezen en 3% verbetering. Samen geeft dit 100 % Ik ken al twee paarden van dit onderzoeken die geen verbetering hadden en waarvan ook de bijbehornede administratie weg is bijvoorbeeld. Zijn deze dieren dan wel of niet niet bij deze 100 % gerekend?
Wij vonden de insteek van dit onderzoek erg interresant en hadden gehoopt (ook al zou het voor ons paard niet helpen) toch kennis helpen te verzamelen om andere paarden te helpen.
Ze konden ons niet vertellen wat er uit het bloedonderzoek gekomen was maar wel vertellen dat onspaard nog een kuur nodig had!!! Daarna werdt pas de naam van ons paard gevraagd.
Jammer dat het zo moest gaan. Vraag me af bij hoeveel paarden het wel geholpen heeft.