Niet goed functionerende schildklier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valena

Niet goed functionerende schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:16

Hallo allemaal,

Op de manege waar ik werk heeft een paard gestaan met een niet goed functionerende schildklier. Men is bezig geweest met medicijnen, in de hoop dat het beter zou gaan. Maar dat was helaas niet het geval.
Omdat het paard waarschijnlijk ook pijn geleden heeft en er geen zicht was op genezing, is het paard ingeslapen.

Het niet goed functioneren van de schildklier uitte zich onder andere in zeer onvoorspelbaar en buitengewoon agressief gedrag. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben? Ik ken namelijk nog een paard met dezelfde symptomen en ik vraag me af of er iets aan te doen is.

els35

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:34

hoi,

Ik heb een kat die toevallig daaraan geholpen is drie maanden geleden. Hij moest naar Gent en heeft daar een radioactieve spuit gekregen. Het gaat nu heel goed. Ik las dat de lingehoeve de enige in nederland is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb uiteraard alleen naar katten gekeken, maar misschien is het ook een optie voor een paard. Mijn kat had een te snel werkende schildklier, wat leidde tot agressief gedrag.

Bloed prikken levert in iedergeval een goede diagnose op.