Begin november is onze 2,5 jarige ruin uit de opfok gekomen. Groot geworden, goed gezond, gaat mooi recht over de benen. Maar.. als ik hem naar de wei breng draagt ie z'n staart een beetje scheef. Niet erg, maar vooral als het spannend is onderweg zie je het duidelijk. In draf of galop, ook niet als ik 'em een keer laat rennen in de bak, is er niks te zien, hij loopt dan gewoon goed. Hebben jullie dit ook wel eens gezien bij een paard - en wat kan de oorzaak zijn?
mijn fjord heeft het ook, heb me laten vertellen dat paarden dit doen als ze niet helemaal hun evenwicht hebben. er is ook een heel mooi woord voor maar dat ben ik even kwijt. iig schijnt het niet handig te zijn als je de hoge sport in wil, maar ik heb er zelf tijdens het rijden nog nooit last van gehad maar ja dat is ook geen hoge sport of hij heeft gewoon een scheve staart meer kan ik je niet vertellen
de staart is het verlengde van de wervelkolom,dus...ik zou er iemand naar laten kijken die daar verstand van heeft.het kan heel goed zijn dat er in de rug iets recht gezet moet worden.
Een paard van mijn vriendin had ook een beetje een scheve staart. Zij heeft toen een osteopaat laten komen omdat ze er zeker van wilde zijn dat alles in orde was voor ze hem ging inrijden. Haar paard had een blokkade (tussenribblokkade).