paard met diaree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nena_pony

paard met diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:32

hallowa ..
ik rij nu een tijdje op een fries van iemand die ik ook mag verzorgen. ma nu wil ik graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat haar diarree over gaat. weet niet of ik vanalles kan geven wat ze is ook nog drachtig (ma krijgt veule rond maart...)
Als U iets hebt tegen diaree hoor ik het graag...

Alvast bedankt

nena

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:35

ik heb ook een paard met diarree..
ze heeft pas voor bijna een week nieuwe hooi(van normaal hooi, naar kuil) en ik vroeg het me af of het daardoor kon komen, en waar ik het mee op kan lossen..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:02

Diaree bij paarden kan heel slecht uitpakken. Als ik jou was zou ik er voor zorgen dat er iemand naar kijkt (Veearts). Een paard kan namelijk nogal snel uitdrogen. Misschien heeft ze wordmen.
Denk er niet te licht over. Zorg echt dat er iemand naar kijkt.

Katelijne

Re: paard met diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:06

Je moet ook oppassen met wat je geeft. Omdat jou paardje ook drachtig is. Eventueel minderen met krachtvoer en op stro en gewone goede hooi zetten. Naar dierenarts voor raad vragen en zeker vermelden dat ze drachtig is. Zoals iemand al eerder vermeldt heeft.
Je moet er wel op tijd bij zijn want ze kunnen redelijk snel uitdrogen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:08

Voor de duidelijkheid. Als een paard uitdroogt dan raakt hij in shock, dit wil zeggen dat alleen hart hersenen en longen het nog doen. De kans dat een paard daar weer goed uitkomt is heel erg klein!!!!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:04

Diarree is nooit goed Ik zou, zeker als het lang duurt, er ten alle tijden een VA bij halen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:04

meestal is de voeding de boosdoener, overstappen op ander voer met minder eiwitten erin werkt vaak al een hoop.

in t geval van doris is het dus duidelijk dat de kuil niet goed is voor het paard, terug gaan naar hooi dus.

daarnaast kun je elke dag wat zemelen gaan bijvoeren, die nemen dan het teveel aan vocht op waardoor de mest steviger word, maar t pakt niet de oorzaak aan alleen t gevolg..

dus ga op zoek naar de oorzaak, geef eventueel een extra wormenkuur, of pro biotica om de darmen te ondersteunen...

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:00

die van mij had ook ineens diaree dit kwam door het kuilgras wat hij kreeg. sinds hij dit niet meer krijgt is de diaree weg.
zou wel even een da bellen daar zij ook drachtig is.

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:29

ik ben nou weer terug overgestapt naar normaal hooi, en nu heeft ze ook gelukkig geen diarree meer..
ben ik heel blij mee

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:51

Hoi,

Ik zou niet echt er een dierenarts bijhalen, bij ons heeft dat ook niet geholpen!! onze pony is hier vorig jaar aangekomen met diarree, als we hem van de wei hielden enkele dagen was dat voorbij maar vanaf hij terug 2halve dagen op de weide stond (we konden hem nooit 1hele dag erop laten of hij had weer diarree) zat hij weer met diarree.
Begin september had hij weer diarree en besloten we da toch eens te laten komen die gaf een spuit tegen bloedwormen terwijl hij niet zeker wist dat mijn hengstje bloedwormen had vervolgens heeft de volgende dierenarts bloed en mest genomen maar ook daar was niets in te vinden. De diarree spoot er echt uit als water en dat pruttelde ook. Ons hengstje heeft ook nog Krampkoliek gehad (nu weer van geneze) ik heb toen een advertentie geplaats en heb vele reacties gehad, die heb ik gebundeld op mijn site
ga maar eens een kijkje nemen

http://groups.msn.com/Mijnponykeuhs/nut ... paard.msnw

wij geven nu digest, en enetrol en we hebben ook al norit gegeven ma die is op en we zijn die nie tmeer gaan bijkopen maar dien digest en enetrol en mijn dagelijkse wandeling door de velden met wat galop doet hem goed want heb beterd

groetjes
Julie