merrie hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

merrie hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:48

hey

mijn merrie hoest sóchtens als ik haar in de wei zet, dan gaat ze gelijk even rennen en dan een paar kuchen...beetje rochelend geluid na de kuch.ze doet t zo'n 3 /4 x en verder hoor ik ze ook niet hoesten

ze is verder wel gewoon fit en eet goed..

wel een beetje doorzichtig snot uit dr neus..

geef haar nu 2 x per dag dropsiroop(hoest) over t voer...

hielp bij mijn andere paardje ook..

weet iemand nog iets om te geven?
ze doet t ongeveer een week...

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:59

Even goed in de gaten houden dus!
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met HMP horse van Hofman's Lieve.
Een poeder dat over het voer gaat. Verkrijgbaar bij de ruitersportzaak.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:02

op dit moment zijn er veel paarden ziek,bij ons zijn ook al verscheidende ziek geweest, zelfs gepaard met hoge koorts,
wij moesten van de da, peneciline spuiten
maar ieder paard is anders en ziekte ook de da weet wat je precies kan en moet doen,

Create

Re: merrie hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:29

Wat bij mij steeds goed helpt bij een aankomende verkoudheid of hoest, is een handje vol met kruidenkoekjes van Horsefood geven en dit enkele malen per dag.Ik heb al vaak gemerkt dat onze paarden beter reageren op natuurprodukten dan op penicilinne.
In de winter geef ik ook steeds een kruidenmix als bijvoer.
Alvast succes.

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:17

Die van mij doet dit ook al een tijdje. Smorgen bij het mesten en bij het eerste rondje draven bij het rijden. Ben in overleg met de dierenarts nat hooi gaan voeren, het zou door het stof komen. Dit scheelde een stuk. Toen het toch bleef aanhouden heb ik mijn merrie laten onderzoeken en hier kwam niks uit. Moet nat hooi blijven voeren en uit de stal halen als ik ga opstrooien.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:38

Even in de gaten houden. Temperaturen dus. Bij koorts DA bellen.
Bij verhoging geef ze paar daagjes rust. Geen verhoging gewoon werken (niet in het zweet). Geef HMP horse of Foenegriek over het voer en verder moet het gewoon overgaan na een week of 3. Eventueel nat hooi voeren, maar bij een paard dat geen stofallergie heeft maar gewoon verkouden is maakt dat volgens mij niet zoveel uit.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 10:17

heey

normaal doet ze t niet en krijgt door hooi...
verder werkt ze niet echt super veel....1 of 2 x per week een uurtje stappen en beetje draven..

zal eens iets gaan halen voor over t voer te doen..
verder is ze echt super fit en vanochtend hoestte ze niet..
misschien dat t meevalt..
maar hou haar wel even in de gaten..ze heeft eigenlijk altijd wel beetje waterig spul uit dr neus..is dat eigenlijk normaal of niet?

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:48

Fenegriek door de bix kan misschien helpen ?

Juliekeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:52

- Hoest cure: Homeopatisch middel (druppels) 2-4x p/d 25 dr, een half uur voor het voeren

- kof-eze: Een smakelijke siroop met een verzachtende werking op de keel

- knooflook: Snipper 2teentjes knooflook en laat ze bakken in de pan. Laat ze afkoelen en meng er een eetlepel honing doorheen. blijf dat zo dagelijks geven zolang hij hoest.

- Gember

groetjes
Julie
als je paardje nog eens iets heeft, ik heb een site opgericht omdat wij met ons shet hengste niet echt geluk hebben, hij staat nu al 4maanden met diarree, nu komt er beterschap in door de middels die op mijn site staan (enterol en digest)
http://groups.msn.com/Mijnponykeuhs/nut ... paard.msnw

lisjuh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:54

Mijn paardje doet het ook maar alleen als ze veel op stal staat dus zetten we haar op de wei (en nu maar hopen dat het over gaat).
Het helpt ook wel als je gewoon rustig aan gaat doen maar ik weet het ook nog niet zeker...