paard 2 maanden na trap alsnog kreupel!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

paard 2 maanden na trap alsnog kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:27

Mijn pony heeft twee maanden terug een fikse trap tegen haar rechter achterknie gekregen. Er zat een diepe wond die snel genas. Direct heb ik gekeken uiteraard of ze daardoor kreupel liep. Goddank was dat niet het geval. Nu, twee maanden later dus, de wond is inmiddels helemaal dicht, korstjes eraf en je voelt alleen nog een bobbeltje, gaat het ineens stukken minder. Ze loopt op de rechterhand heeeeeel slecht en op links ook verkorte stap. Dus ik ben begonnen met stappen en dierenarts is geweest, pijnstillers ontstekingsremmers (quadrisol), maar daar sta ik nooit zo achter want heb ik last van mijn knie ga ik ook niet aan de medicijnen. Ze heeft niets warm, geen dikke plek. Maar het is dus wel toevallig het been waar ze geraakt is. Nu heb ik gehoord, van paardenfysiotherapeute, dat er verbindweefseling kan optreden op de plek van de wond. WIE is hiermee bekend en wat kan ik hier aan doen. Behalve dat ik woensdag de dierenarts terug laat komen om foto's te laten maken. Hij moet toch op stal zijn voor een ander paard. Wie o wie weet hier meer van?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:41

Het griffelbeen zou gebroken kunnen zijn. Heeft mijn paard ook gehad na een trap. Werdt ook later kreupel en er was een verdikking te voelen. Hij heeft daarna lang boxrust gehad en heeft er geen last meer van.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:14

Griffelbeen heeft niks te maken met een trap tegen de knie.

De kreupelheid hoeft helemaal niks met de wond te maken te hebben. De kans is veel groter dat het gewoon toeval is. Als er verbindweefseling optreedt is er al veel eerder onduidelijke kreupelheid.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 10:37

ok, dus toch nader onderzoek. Nee griffelbeen is inderdaad niet bij de achterknie. Bedankt zover!

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:25

Ik heb er ook een gehad die een tik tegen een achterknie kreeg. daar bleek later een chip te zitten. en die kreeg ook pas later wat problemen met bewegen. Ik zou dus naar de DA gaan een een fotootje laten maken

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:50

Ibbel schreef:
Griffelbeen heeft niks te maken met een trap tegen de knie.

De kreupelheid hoeft helemaal niks met de wond te maken te hebben. De kans is veel groter dat het gewoon toeval is. Als er verbindweefseling optreedt is er al veel eerder onduidelijke kreupelheid.

Je hebt helemaal gelijk. heb effe verkeerd gelezen . het was al laat. Sorry

Jolande

Re: paard 2 maanden na trap alsnog kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:54

Het zou beschadigd kraakbeen kunnen zijn, maar dat zie je alleen bij een kijkoperatie. Mijn paard had een vreemde wond op haar sprong die redelijk snel genas. Maar na een maand of twee ging ze er toch minder op lopen. Het werd ook dan weer dik en dan weer dun. Op fotos was niets te zien. Dus uiteindelijk hebben we een kijkoperatie laten doen en daar kwam uit dat haar kraakbeen beschadigd was, het zag er zeg maar uit als een ster op een voorruit zij de DA. Hij heeft het allemaal glad gepolijst en nu is alles weer inorde.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:45

Ja als foto's niets uitwijzen zou je moeten rontgenen. Een scheur in het kraakbeen is niet op foto te zien. Na een klap tegen de knie is een meniscus niet ondenkbaar

kaydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:48

hoi,ik ben nieuw op bokt.ik las je verhaal en laat ik nu hetzelfde probleem hebben.
mijn tinker loopt al bijna 3 mnd. niet goed met haar rechterachterbeen,heb er een veearts bijgehaald maar kon niks vinden hij zei ga maar gewoon rijden en het liefst in het bos,achteraf godzijdank niet gedaan ik vond het erg raar om te gaan rijden op een paard dat "kreupel"is.
Ik vertrouwde het dus niet,ben afgelopen vrijdag naar een kliniek met haar geweest,binnen 2 min. had hij het al gezien,dikke knie en vocht erin.
Oke foto"s gemaakt en wat denk je,kuitbeen gebroken en vocht bij de meniscus.
Volgens de arts heeft ze een trap tegen haar knie gehad .Nu moet ze 10 weken op stal staan en mag er niet uit errug zielig.
Dus als ik jou was zou ik maar foto's laten maken want zo zie je maar dit hadden wij dus ook nooit verwacht had ik het advies van de eerste arts opgevolgd had ik me paard waarschijnlijk kapot gelopen en waren we verder van huis.Je kan denk ik het maar gelijk goed aanpakken dan dat je aan blijft klooien daar schiet je niks meeop.
Sterkte met je paardje en succes !hoi,ik ben nieuw op bokt.ik las je verhaal en laat ik nu hetzelfde probleem hebben.
mijn tinker loopt al bijna 3 mnd. niet goed met haar rechterachterbeen,heb er een veearts bijgehaald maar kon niks vinden hij zei ga maar gewoon rijden en het liefst in het bos,achteraf godzijdank niet gedaan ik vond het erg raar om te gaan rijden op een paard dat "kreupel"is.
Ik vertrouwde het dus niet,ben afgelopen vrijdag naar een kliniek met haar geweest,binnen 2 min. had hij het al gezien,dikke knie en vocht erin.
Volgens de arts heeft ze een trap tegen haar knie gehad .Nu moet ze 10 weken op stal staan en mag er niet uit errug zielig.
Dus als ik jou was zou ik maar foto's laten maken want zo zie je maar dit hadden wij dus ook nooit verwacht had ik het advies van de eerste arts opgevolgd had ik me paard waarschijnlijk kapot gelopen en waren we verder van huis.Je kan denk ik het maar gelijk goed aanpakken dan dat je aan blijft klooien daar schiet je niks meeop.
Sterkte met je paardje en succes !hoi,ik ben nieuw op bokt.ik las je verhaal en laat ik nu hetzelfde probleem hebben.
Sterkte met je paardje en succes !

kaydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:49

Ging iets niet helemaal goed geloof ik hahahaha

kaydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:52

Ging iets niet helemaal goed geloof ik hahahaha

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:58

geeft niet. Woensdag komt als het goed is de dierenarts, ik hoop dat hij alvast wat wil doen, ze zit nml nog aan de medicijnen en daar moet ze eigenlijk vanaf zijn. Maar kan wel wat dingen vragen alvast. En anders de week erop. Je ziet het bij haar ook wel in stap, dat ze haar been stijf houdt. Dank je voor je reactie.

kaydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:14

mijn paard houd ook haar been stijf en ze maakt kortere passen

kaydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:17

Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen ,ben wel benieuwd zal voor je duimen !

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:21

dank je

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:44

mijn paard heeft dat: 5 weken geleden een trap tegen zijn bil gehad. toen liep hij kreupel, na een week rust was het over. Vanaf twee weken geleden ging hij in het begin van het rijden stijf lopen, dat ging na een kwartiertje over. maar omdat het stijf lopen erger werd, een week rust. daarna was het erger geworden, de paardenfysiotherapeut stelde vast dat de plek verbindweefseld was. masseren en licht belasten is zijn advies. hopelijk is het met jouw paard ook niet al te erg.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:53

mwah nee, paardje is inmiddels ingeslapen. Was van alles mis, aan drie benen. Dit is al twee jaar geleden gebeurd. Succes met jouw paardje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:56

ik zou heel snel foto's laten maken..........

en dat jij niks doet aan de last van jouw knie moet je zelf weten, maar voor dit paard ben jij verantwoordelijk dus ik zou maar braaf de Quadrisol geven.......

twee maanden na het incident betekend imo dat het paard wat botwoekeringetjes oid aan het ontwikkelen is

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:58

doe niet zo gek, je kan hierboven lezen dat het paard al lang en breed niet meer leeft, heeft Quadrisol dan zin??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:00

Tjeees............. sorrie, echt oprecht mijn excuses!!! ik had niet in de gaten dat dit al zo een oud topic was......... OOOO echt, sorrie hoor!!!

Ik tem even..........

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:02

geeft niet Knipoog
Gave onderschrift heb jij. Hihi

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:38

Omdat dit zo'n oud topic is, komt hier een slotje, heeft geen zin om nog over het paard van TS te adviseren.