Multimilk, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorine3

Multimilk, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 20:09

Iemand ervaring met Multimilk van De Groene Os?
Ik gebruik het voor mijn paard ivm. peesblessure in combinatie met voorknie en kogelontsteking. Hebben meer mensen dit smeersel gebruikt en wat zijn de ervaringen? En merk je dat het inwerkt, bijv. door betere doorbloeding of zo?
Ben benieuwd!

Zjadore

Re: Multimilk, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:07

Ik heb een tijdje multimilk gebruikt op aanraden van de dierenarts omdat mijn paard zich goed verstapt had. Ik heb wel het idee dat dat werkte. De zwelling werd er ook minder van.

Ik heb het laatst ook nog gebruikt bij de peesblessure van mijn paard maar dan alleen in de acute fase.
Daarna niet meer want het bevat ook DMSO en ik twijfel of het wel zo goed is om dat gedurende lange tijd te smeren. Dat is ook de stof namelijk waardoor je moet zorgen dat je niet de multimilk met je handen aanraakt. Het trekt namelijk razendsnel in je huid.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 10:01

Ik heb het bij mijn paard gebruikt toen zijn knie op slot had gestaan, het hielp gewoon heel erg goed.
Ook prima ervaringen bij onze hoefbevangen shetlander, iedere dag inmasseren op de kroonrand om de bloedsomloop te verbeteren.

dorine3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:37

Ik gebruik het nu een aantal dagen, en ik heb het idee dat de doorbloeding beter wordt ( been wordt warmer). Sinds gister leek de pees ietsjes minder dik, maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Ik blijf het in ieder geval voorlopig even gebruiken tot ik over een paar weken weer terug moet naar de kliniek.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:22

Je hebt best kans dat het helpt; is in ieder geval het proberen waard. Ik heb het ook een tijdje gebruikt bij een blessure en wisselde dit af met groene leem (deed ik dan 's nachts) --> dat mag je niet langer dan 12 uur laten zitten. Dat trekt ook het vocht eruit.
Alleen: hou goed in de gaten dat je met deze middeltjes het been dunner krijgt, maar dat de blessure er nog wel gewoon zit.
Gebruik je nog iets anders? zoals bijv. peescomposituum of ruta graveolens gecombineerd met symphytum? Dat is homeopatisch en helpt de blessure verminderen. Ik had iig het idee dat het sneller ging en de dierenarts ook.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:13

Nog een andere tip - traumeel gel en/of druppels van Heel. Super bij verrekkingen, blessures etc !

Groetjes,

Maris