Riant schreef:He meid wat vervelend allemaal. Dit zijn wel hele persoonlijke dingen. Jij kent je paardje het beste dus jij weet wat goed voor hem is.
WAt mij heel erg heeft geholpen bij een vorig paard was om voor mezelf te zeggen : Ik kijk 3 maanden hoe het gaat en do mijn best, dan bekijk ik opnieuw hoe de zaken ervoor staat: Beter , slechter of gelijk. Dan na die periode overleg je met je DA over de prognose en ook over de kosten die erbij komen. Dan besluit je opnieuw doorgaan stoppen etc.
Als je met de tijd ziet dat je paard zich niet fijn voelt en niet verbetert en de DA vind het vooruitzicht dan heb je het beste geprobeerd weet je dat je niet te vroeg hebt opgegeven etc.
Het gaf mij een rustig gevoel om te denken dat je niet perse NU een beslissing hoeft te nemen meid.
Vertrouw erop dat als de tijd daar is om afscheid te nemen jij heus wel weet wat het beste voor jouw paardje is. Als jij die beslisisng neemt dan is dat dus het juiste moment! Niemand anders kan daar over oordelen
Ik hoop dat dat moment er nog lang niet is voor je en dat je paard er met een tijdje weer fit bij staat en een leuk leven heeft. Ook al kan je misschien niet intensief rijden misschien vinden jullie wel een andere manier om plezier aan elkaar te beleven.
Heel erg veel succes.
Helemaal mee eens sterkte en geen je paardje alle liefde van de wereld dan heeft ze toch nog een leuk en liefdevol leven!!!