Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Flippertje schreef:Mijn vorige merrie kreeg altijd koliekverschijnselen als het weer omklapte van warm naar koud. Even flink laten bewegen en daarna een extra deken erop was bij haar meestal genoeg om het weg te laten gaan. Wel hebben we mest, bloed enz laten onderzoeken maar daar is toen niets uitgekomen. Dit zou ik wel even doen als ik jou was.
Riant schreef:Er zijn veel verschillende oorzaken en ook verschillende soorten koliek. juist GAskolie kan heel pijnlijk zijn maar ook weer snel over. Krampkoliek uit zich vaak ook heftig en wil ook niet te lang duren. Verstoppingskoliek daarentegen komt vaak langzaam op gan en kan wel dagen duren.
Dingen om op te letten zijn toch beweging (reglematig), stalbedeking als ze het eet, zand , kou. Teveel Koud water in eeen keer is ook niet goed.
Je zei dat het een fokmerrie is , is ze toevallig drachtig?? een beweegelijk veulen geeft namelijk ook wel buikpijn en koliekachtige verschijnselen.