Geen eetlust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 10:03

Eén van onze merries heeft sinds gisteren helemaal geen eetlust meer. Gisterochtend nog gewoon gegeten, daarna de wei op, niks bijzonders gemerkt, ook met binnenhalen niet, maar daarna had ze geen zin in de biks en in het hooi. Ze kijkt ook wat 'hangerig' (niet echt suf, want ze is wel alert en wakker) en bleek wat koorts te hebben, 38.7C. Een appeltje en wat sneetjes brood gingen er wel in, maar verder niets. Vanochtend had ze nog geen biks of hooi gegeten. Temp was gelukkig wel gezakt: 37.3C.

Wie weet wat we hiervan moeten denken? Omdat ze niet echt ziek oogt, hebben we nog geen DA gebeld. Ik wilde vandaag even aanzien en kijken of ze wel slobber lust, en natuurlijk de temperatuur in de gaten houden. Iemand ideeën??

ellepel

Re: Geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:28

kan koliek zijn...
niet elk dier reageerd door te rollen en onrustig te zijn, sommige dieren willen dan niet meer eten en lijken juist erg suf..

maar kan ook een soort griepje zijn zeg maar, ik denk dat ik wel een arts zou gaan bellen en telefonisch vragen wat t beste idee is...

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:09

Klinkt gek misschien, maar kan het gebit slecht zijn?
mijn merrie hield op een gegeven moment ook acuut op met eten en dat bleek een gebitsprobleem te zijn waar ze al lang mee rondliep.

Of gaat het alweer beter met het paard? sterkte iig!

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:14

zo wel even DA bellen (voor de zekerheid). Mijn ervaring is juist als mijn paard niet eet, dat er echt iets aan de hand is.
Iig succes

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:41

klinkt niet gek hoor, ovr dat gebit, het zal waarschijnlijk of het gebit of een vorm van koliek zijn, mest ie? hoor je zijn buik borrelen? is ie erg luchtig? plast ie wel? Voel eens met je vinger over zijn kiezen, is dit scherp, onregelmatig of haken moet het gebit ook gedaan worden, 38.7 is een verhoging geen korts waar je bang voor zou moeten zijn, over de 39, 39.5 zelfs niet, vaak heb je bij de paarden dat er een "virusje"langs komt, geen eetlust, verhoging en dikke benen dit duurt hooguit 3 dagen.. Eet je paard al weer zijn gewone voer? zo niet geef dan slobber of het lekkers dat je al deed, behalve als je paard niet mest, want dan is het een verstopingskoliek en maak je het niet beter door te voeren, dus de conclusie is toch een da er bij halen.. succes

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:06

Daar dacht ik ook gelijk aan.. het gebit. Maar is er al verbetering of verandering Kay27???